Peppad!

Konstigt nog (eller kanske inte så konstigt) blev jag väldigt motiverad att fortsätta jobba med Silvia efter hennes lilla uppvisning... Så idag bar det av till stallet igen! Tyra fick dock stanna hemma med pappsen idag, var lite i kallaste laget ute...

I stallet fixade jag de dagliga stallsysslorna, sen tog jag in Silvia från hagen. Blev bara lite pyssel i stallgången idag. Förutom borstning körde jag lite "höghöjdsträning". Stod uppe på en stol bredvid henne för att komma upp lite och klappade och småhängde på henne. Hon var lite spänd efter senaste bravaden men jag mutade med lite godis och då avdramatiserades det hela och hon började slappna av. Ska fortsätta på det här sättet plus att jag ska försöka ta oss till ridhus snart igen för longering med spänd sadelgjord! =) Får försöka avdramatisera alla delmoment så kanske det går bättre nästa gång det blir hängning och eventuell uppsittning. Har nog hittat en testpilot också! Haha, ni som känner mig och min omgivning kanske kan gissa vem det kan vara?? =)



Jag hämtade godis för att Silvia skulle stå med spetsade öron när jag knäppte kort. Men hon blev lite väl sugen på det där godiset... =)


Silvia gick raka vägen till höt när jag släppte ut henne i hagen igen. De går på fri tillgång nu när det varit så kallt ute. (Mirre i blått täcke och Reggie närmast kameran)


Den fina presenten som jag skrev om tidigare! Kommer från det lokala företaget Lilla Lisa Design.


Kommentarer
Postat av: Marit

Det går säkert bra med Silvia snart igen:) Ivan är oxå en häst med sadeltvång, han drog oxå en sån där repa i början och slet sig med sadeln hängande och slängade under magen efter en stunds skenande. Trodde det var kört, eftersom han är speciell ändå, men han blev faktiskt bättre efter den där grejen. Men jag måste alltid tänka på att spänna gjorden försiktigt och många gånger samt röra på honom innan jag hoppar upp. Förresten vet du om Sharpman är på gång till Mora? Skulle ha haft en hoppsadel samt provat ut dressyrsadel till gulingen och kollat Ivans dressyrsadel. Phu lite jobbigt med två hästar och dubbla utrustningar...

Silvia har verkligen växt till sig! Blir spännande att följa er... kanske blir en hopphäst ;) Hoppas besöka Maria snart och se underverken i verkligen! :) Kram kram

2010-02-13 @ 23:48:00
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se
Postat av: MondayGirl

Vilket fint halsband, verkligen jättegulligt!

2010-02-14 @ 11:55:26
URL: http://mondaygirl.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0