Rodeo!

Idag bar det iväg till ridhus med Silvia. Mamma/mormor och Tyra var också med! Vi åkte först till stallet (såklart) för att koppla på transporten och lasta Silvia. Än så länge har hon varit en pärla att lasta/åka med i transporten och idag var inget undantag. Tyra fick vara i bilbarnstolen under lastningen där hon sov så gott.

Väl på plats vid ridhuset lyftes Tyra ner i vagnen (fortfarande sovandes), mormor fick passa. Själv byggde jag upp inför löshoppningen. Löshoppade först Vickys två hästar, sedan var det Silvias tur. Hon var riktigt duktig även denna gång! Avslutade med ett par språng på 1,20. Säger det igen, kanske blir en hopphäst... *suck*

Efter löshoppningen sadlade jag och longerade några varv medan de andra plockade bort efter löshoppningen. Sedan fick jag hjälp att leda henne medan jag hängde på henne. Planen var att börja på detta sätt för att eventuellt sitta upp senare! Till en början gick det riktigt bra förutom att sadeln gled lite och att Silvia var lite spänd. Hoppade ner och drog åt gjorden och hängde mig därefter på henne igen. Efter några steg bar det dock iväg. Värsta rodeon började! Jag lyckades hoppa av men bockserierna fortsatte! Antagligen fick hon sadeltvång... Klantigt av mig att inte röra på henne mer efter att jag dragit åt gjorden men innan jag började hänga... Behöver jag säga att det blev ingen ridning?? Haha! Tror dock att det inte blivit någon uppsittning även om hon inte flugit i luften. Hon var för spänd... Inte så konstigt kanske med tanke på hur lite jag ändå hållit på med henne... Nu blir det hem och backa bandet lite och träna på, sen får vi se när nästa ansats att hoppa upp infaller!

Stay tuned! =)

Väl hemma i stallet igen fick Silvia gå ut i hagen och jag hann med lite småpyssel. Det låg även en superfin present till Tyra och väntade där! Kanske visar er sen om jag kommer ihåg det. Kan avsalöja att den var hästrelaterad! =) Jättetack Maria!! Tyra fick dock aldrig veta att hon varit i stallet idag... Hon sov tills hon kommit hem igen... =)


Kommentarer
Postat av: MondayGirl

Tänk vad mycket spännande hon missar =)

Skönt dock att du kan göra så mycket medans hon sover.

Kram

2010-02-12 @ 09:13:22
URL: http://mondaygirl.se
Postat av: Emma

Ojdå, vilken flygtur du hade kunnat få! Tur att du han hoppa av självmant. :) Tänk vad hon missar lilla Tyra, fast vad skönt ändå som Pernilla skriver. Mamma hinner ju med mkt! Men du kanske får sadla om till hoppsyttare- hihi ;)



Kram på er!

2010-02-12 @ 12:49:48
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Sveriges tredje största hästblogg!

Gillar du hästar? - Kika gärna in på min blogg då.

Bloggen är Sveriges tredje största hästblogg och har läsare från många olika länder.



Kika gärna in och kolla om du också gillar den!



PS. Om du gillar smycken så missa inte tävlingen jag har på bloggen. Där kan du vinna ett fint smyckes-kit från självaste Tiffany & Co.

2010-02-12 @ 14:35:34
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Maria

Kul att presenten gillades =). Synd att Silvia var så spänd, men det är bara att kämpa vidare. Kramiz

2010-02-12 @ 18:44:36
URL: http://lillymia.blogg.se/
Postat av: vicky

ta det lugnt ska du se att det löser sej! Och om inte så finns det dom som jobbar med inridning, man ska inte göra sej illa!

2010-02-12 @ 20:14:52
Postat av: Jessica

MondayGirl: Haha, ja hon missar mycket! Men snart är hon säkert vaken desto mer! =) Kram kram



Emma: Ja, kan säga att jag är glad att jag inte satt på henne utan bara hängde! Hehe, hoppryttare blir jag nog aldrig! Då får nog någon bättre lämpad ta över! Men än har jag inte gett upp hoppet om att hon kan bli en dressyrhäst! Måste bara komma upp på henne någon gång! =) Kram kram



Stockholmsjenna: Ska kika in! =)



Maria: Den var verkligen jättefin! Japp, tränar på så kanske det går bättre nästa gång! Kram kram



Vicky: Tror att jag har hittat en testpilot! =) Kram kram

2010-02-13 @ 14:00:10

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0