Såhär gick det...

Ni vet det här inlägget som jag skrev igår om kvickhet? Där skrev jag att man måste ha koll så att man ger rätt hjälp i rätt ögonblick... Idag kände jag att jag inte hade mycket till koll över min egen ridning. Ibland undrar jag om jag någonsin kommer att klara av den där hästen! Hon kanske helt enkelt är för svår för mig? Hur som helst så kämpade jag på och det positiva är väl att jag hittade en övning som jag känner att jag måste träna på med henne och då kommer vi förhoppningsvis ännu en bit på väg. Emellanåt känns hon även riktigt fin så jag försöker inbilla mig att det kommer bli bra sen när hon blir smidigare, starkare och kvickare för hjälperna...

Hur som helst så blev hon ganska trött så i morgon får det nog bli ett kort longerpass så hon får jogga ur kroppen lite. Sen blir det vila på lördag och skogstur på söndag. Hur låter det? Då kan vi ge oss på det igen i början på nästa vecka med nya krafter och motivationen på topp!

Silvia gick det däremot riktigt bra med! Dock så konstaterade jag att hon nog är en större talang vad gäller hoppning än dressyr. Hon rör sig ganska luftigt men hon blir lite kort och "stuttig" i gången. På hindren går hon som en klocka och tvekar inget alls längre. Hon är iofs bara två och jag vet inte riktigt hur mycket av "den riktiga gången" som man ser när hon springer lös i ridhuset? Jag är inte så haj på unghästkvalitéer... Sen så kan det såklart vara bra ridbarhet på henne och det är ju det allra viktigaste! Jättesnäll är hon att lasta och åka med i alla fall! Tyvärr blev det ingen video då jag glömde kameran hemma.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Inget att hänga läpp över - jag lovar :) När hästen börjar gå mellan hand och skänkel, börjar arbeta över ryggen - då kommer du att få superfina gångarter! Som du aldrig kunde drömma om :) Kram

2009-03-19 @ 22:25:36

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0