Tävlingsresumé, del 3

Än så länge har jag bara redovisat min och Bobbos första två tävlingar, Leksand och Svärdsjö. Näst på tur är Falun.

21 och 22 augusti gick årets enda meeting (för vår del) av stapeln på Sveden i Falun. Dag ett gjorde vi vår första regionala start i LB:3. Efter en något spänd inledning slappnade han dock av under programmets gång. En egenskap som jag är väldigt glad över med honom. Även fast banorna ibland kan vara "läskiga" så släpper han det bara han har sett allt och så fokuserar han på mig. Guld värt! Resultatet i denna klass blev 64,09% och precis utanför placering (vi var tre på 64,..% och vi drog kortaste strået). 

Då det gick lokala klasser parallellt med regionala, på olika banor, blev nästa klass en lokal LB:1. Här var han inte spänd alls, det enda jag önskade här var att jag tryckt på lite mer. Resultatet blev 68,03%, vilket räckte till en andraplats. 

När tävlingsdagen var slut drog vi tillbaka hem för att nästa dag lasta på igen. Klassen för dagen var en lokal LA:1. Så lugn som han var efter urlastning har han nog aldrig varit men när jag suttit upp exploderade han. Älgfluga, sadeltvång, bus - vad vet jag... Det jag däremot vet är att jag flög av medan Bobbo stod kvar på stället och gjorde luftsprång.

Ja, ja... Efter att skrittat honom för hand en stund var det bara att hoppa upp igen. Med stukat finger och öm och stel rygg. The show must go on och jag var tävlingssugen. Hann inte med många minuter på framridningen innan det var dags att äntra tävlingsbanan. Väl där lyckades vi ta oss igenom hela programmet vilket ledde till första placeringen i LA, en femteplats och 64,07%. 

Dagen efter drog jag till Grekland. Lite mörbultad men väldigt nöjd och glad!



Duktiga Boxter B!

Hemkommen från tävlingen väntade en gullig present från ägarinnan. <3

Sen väntade detta! Mmmm, sol, bad, familjehäng och god mat. (Kan erkänna att jag även planerade tävlingar och hästrelaterade inköp när jag var där, haha).


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0