Rejält dressyrpass

En matte som fått sovmorgon och som haft färre riddagar än vanligt. Gissa om Bobbo fick jobba idag, stackaren... ;) 

Rejält ridsugen och laddad för ett dressyrpass kom jag till stallet idag. Hade dessutom förstärkning med mig i form av Tyra. Efter mockning hämtade vi in Bobbo från hagen och gjorde iordning honom. 

På plats i ridhuset skrittade jag fram honom och sen tog Tyra kommandot. Under framridningen var hon ridlärare så det var bara att följa hennes instruktioner. ;) Sen gick hon in i värmen medan jag och Bobbo körde igång träningspasset på riktigt. Blev en del övergångar och fick hålla extra koll på yttersidan. Men precis som jag läste på en annan blogg häromdagen (dressyrliv.com) så är grunderna viktigast av allt. Efter arbete med dessa; gas, broms och styrning, fick jag bra koll på honom och därefter följde ett mycket trevligt dressyrpass. Öppnor och slutor på medellinjen, i både trav och galopp. Bakdelsvändningar och sen lite förvänd och ett par byten på det. Växlade även formen under passet och avslutade med långa/korta steg. Riktigt fin häst idag! 

Efter att jag avslutat och lagt ner honom var det Tyras tur. Hon skrittade av honom och var sååå glad! Mamman lika glad hon då en dröm, ända sen Tyra föddes, har varit att vi en dag ska hänga tillsammans i stallet. ;) Nu har vi visserligen hängt flera gånger där men det märks att hon tycker att det är roligare och roligare och hon tar för sig mer och mer. 

Mycket rolig förmiddag i stallet!







Självklart skulle det även hälsas på Sally, favoriten! <3


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0