Lyckad träning

I morse när jag kom till stallet stod termometern på -29 grader och jag ska erkänna att jag blev lite osäker på om jag verkligen skulle dra iväg på någon träning. Efter lite funderande och rådfrågande beslutade jag mig ändå för att åka och är nu så glad att jag gjorde det. 


Han var så duktig idag! Fick rida en hel del öppnor och slutor, i både trav och galopp, efter långsidorna och på medellinjen. Svårast var slutorna i höger varv, speciellt i galoppen men i övrigt funkade det mesta idag! Skänkelvikningarna och bytena var riktigt bra! Likaså växlingarna mellan de långa och de korta stegen i trav. Det känns som att han kommer ha lätt för piaff och passage då han redan samlar sig väldigt fint. <3


Tur det finns gosiga täcken! Tre stycken, modell varmare, fick han på sig idag. När vi skulle hem var det dock bara -16, rena sommarvärmen! ;)

Efter dagens pass känner jag mig riktigt taggad på tävlingssäsongen 2016! Ska bara bli lite varmare först...




Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0