Tillbaka!

Hej alla nya och gamla bloggläsare!
 
Nu var det längesen jag bloggade här och en hel del har hänt sen sist. Att en liten Adrian (nu 1 år och 1
månad) har kommit till världen är väl den största nyheten. Men då detta är en hästblogg så är det väl bäst att jag berättar om vad som hänt på hästfronten också.
 
Då jag blev gravid slutade jag (efter några månader) att rida Federer (som var den senaste hästen jag bloggade om). Efter graviditeten blev jag såklart väldigt ridsugen igen och sökte då ett nytt samarbete. Visade sig att det skulle bli ett nygammalt... Sedan närapå ett år tillbaka rider jag en av Tins (Wadesch dåvarande ägare, bläddra tillbaka i arkivet om ni vill läsa mer om den hästen) hästar. Bästa samarbetet!
 
Hästen som jag rider heter Boxter B och är en liiiten hoppstammad häst e. Camaro M - Irco Marco, född 2009. En riktigt trevlig häst som älskar att arbeta och som är lyhörd, framåt och lättlärd. Jag tänkte från början att det var en rolig häst att rida men jag ska erkänna att jag inte hade så stora förhoppningar om att han skulle räcka till på dressyrbanan. Men han har utvecklats enormt under året och med en riktigt bra grundgalopp som bästa esset i rockärmen, har vi kommit ut på några tävlingar under året med flera placeringar och beröm från domarna. LB-LA har vi ridit och nu är siktet inställt på MsvC till våren, parallellt med hans hoppkarriär. 
 
Berättar mer om året som gått samt förflyttar händelserna till nutid i kommande inlägg. Kul om ni hänger med!
 
 

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0