Tävlingsåret 2015

Vad kul att ni var så många som kikade in här igår! Vet ju inte om ni kommer tillbaka men om ni gör det, varmt välkomna! ;)

Lovade att jag skulle berätta lite mer om året som gått och tänkte att det lättaste är väl att redovisa årets tävlingsresultat. (Tack TDB som hjälper mig komma ihåg).

Första tävlingen gick av stapeln den 14:e juni i Leksand där vi startade LB:1 och LA:1. 

Det första som hände när jag kom fram till tävlingsplatsen var att jag märkte att jag glömt hjälm och sporrar så en jakt efter denna utrustning startade direkt. Tack vare snälla människor fick jag låna och kunde starta. Var ju några år sedan jag tävlat plus alla amningshormoner så skyllde min förvirring på det, haha! 

Kommer ihåg att han var väldigt cool på framridnigen till första klassen, vilket kändes som en bra start då jag egentligen inte alls visste vad jag kunde förvänta mig. Han är nämligen en sådan häst som är väldigt snäll men som ibland kan ha en liten räv bakom örat... Men den här gången hade jag till och med ett dressyrspö när jag red fram, för första gången dessutom. På banan var han lite spänd men gjorde allt han skulle och resultatet blev 65.71% och strax utanför placering. Var väldigt nöjd med honom.

Kristofer var på plats med båda barnen och kommer ihåg att jag satt och ammade Adrian mellan klasserna. Tur att ägarinnan var med och höll reda på hästen!

Nästa klass visste jag att han egentligen inte var riktigt redo för men ville väl ändå känna vart jag hade honom. Han blev dock ganska trött (plus att han stod på bakbenen när han borde ha ryggat, ooops) och resultatet blev 58.94%.

Jag var ändå väldigt nöjd med honom och kände mig redo för att anmäla till fler tävlingar. Så tummen upp för tävlingsdebuten!


Resten av tävlingarna...



...kommer senare! ;)


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0