Bästa Bobbo <3

Alltså den här hästen jag rider. Han är sååå rolig att rida! Alltid glad! Alltid arbetsvillig. Kämpar alltid för att göra sitt bästa. En riktig pärla!

Han har ingen supertrav (men helt ok skritt och galopp) men ridbarheten är värd så mycket! Tänker på hur vissa hästar är superflashiga men när det kommer till kritan så är det något som inte funkar ridmässigt. Ibland kan jag sakna det där flashiga men helt ärligt så värderar jag denna ridbarhet så mycket högre!

Med Bobbo är det roligt att rida varje pass. Visst kan vi ha både bra och mindre bra pass. Men pass där allt känns skit har vi aldrig (än så länge) haft. Överpigg häst som bara gått att "rasta av", visst. Dressyrpass då han legat på för mycket då vi lagt in 100 övergångar, ja. Men ett ridpass där inget funkat beroende på sviktande dagsform, aldrig!

Jag vet hur lång tid det kan ta innan man är på det stadiet att man tränar skolor, galoppombyten, samling osv. Men med Bobbo har det tagit mindre än ett år. Och dagarna när allt funkar är ganska många. 

Igår hade vi ett pass i ridhuset då vi tränade igenom lite olika övningar. Han var väldigt pigg och låg på lite från början. Men med sidvärtsrörelser, både skolor och mer tvära sidvärtsförflyttningar och några övergångar blev han så fin! Laddad men med fin samling. Provade, efter att fixat den förvända utan problem, att lägga in byten vilka han fixade väldigt fint! Avslutade med en travökning som faktiskt blev en ökning, innan jag lade ner honom. Så fin och jag säger det igen om "lilla hopphästen" - han är en pärla!



Pigg men fin i handen, då blir det skummigt.



Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0