Tävling Edsbyn

Igår när jag vaknade och kollade ut genom fönstret var allting vitt. Kan inte påstå att jag tänkte "ååå, vilken härlig dag för tävling!" men lite snö har aldrig hindrat mig från att tävla förut och inte heller denna gång. Åkte till stallet, knoppade, lastade och sen begav vi oss iväg. Förutom jag och Wadesch var även bästa hästägaren, groomen, vännen Tin med. Guld värt!

Färden gick bra men väl framme måste jag erkänna att jag tappade modet lite när jag såg framridningsbanan. Lervälling med stora vattenpölar efter spåret. Samtidigt vräkte snöblandat regn ner från himlen. När jag väl red in där för att rida fram la W öronen rakt utåt och la i handbromsen (något som är väldigt ovanligt för att vara W). Tävlingen var som tur var inomhus och det kändes något bättre i programmet även om det var svårt att få till något tryck. Blev en större miss på slutet vilket sabbade de tre sista punkterna. Slutade på 60%, helt rättvist.

Inför nästa klass red jag på mer framåt på framridnigen och W kändes bättre även om det var svårt att få till några rörelser, handlade mest om att kryssa mellan vattenpölarna. Nu var det såklart lika för alla men det var ju inte roligare för det. Inne på banan började det ganska bra med några 7:or och någon 8. I galoppen blev hon spänd och vi hade flera stora missar. Resultatet blev 55,7%, även denna gång helt rättvist.

Wadesch ur form (vilket hon varit hela veckan), dålig ryttarinsats av mig och yttre omständigheter skyller vi på denna gång! Jag är dock otroligt taggad att tävla igen. Vill så gärna visa upp henne så som hon kan vara hemma då hon känns kanon! Domaren denna gång såg trots alla missar potentialen och skrev "otroligt fin häst" (och sa lite annat mkt positivt i pausen)! :)

Nu tränar vi på och satsar på nästa tävling!

Denna "munk" hade jag i håret, blir en riktigt fin knut med hjälp av denna!

 


Kommentarer
Postat av: Emma

Bara att ta nya tag! :)



Kram

2012-05-09 @ 11:09:12
URL: http://endalkulla.blogspot.com

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0