Mitt nya liv!

I morgon börjar mitt nya, nyttiga, hälsosamma liv! Nej, jag är inte bakis. Jag har bara kommit till insikt i hur otroligt onyttiga jag och min sambo är, speciellt på helgerna men kan erkänna att det även slinker ner en del onyttigheter även under veckorna.

Eftersom idag är sista onyttiga dagen på ett tag har jag laddat upp med chips, dip och cola! Hahaha!

Ska också, förutom ridningen, försöka hinna med något/några extra träningspass varje vecka i form av löpning/styrka. Det är en stor fördel att själv vara i bra trim vad gäller ridningen. Jag har även en förhoppning att jag kommer att bli piggare om jag börjar leva ett hälsosammare liv. Som bonus kanske något litet kilo också kan försvinna så imorgon tänkte jag faktiskt köpa en våg, min första någonsin! Jag bryr mig egentligen inte särskilt mycket om min vikt, vågen visar bara en siffra och har ingenting att göra med hur jag mår. Men tänkte att en våg i det här fallet kan vara bra i den meningen att den avslöjar om jag fuskar, den ska med andra ord vara min ordningspolis!

Var ett tag sedan jag skrev, kan uppdatera er om att W känns riktigt laddad. Idag lite väl laddad då hon for iväg vid ett flertal tillfällen. Och när hon väl höll sig på mattan tog hon i för kung och fosterland, på gränsen till mer än vad hon orkar! Men hon blir väldigt luftig när hon är på sitt mest laddade humör, gäller bara att ha kvar kontrollen, då är hon grym!!

Nu: chips och dip
I MORGON börjar mitt NYA LIV!! ;)

(Denna sötis, 10 dagar gammal hälsade vi på idag när vi var ute på tipspromenadrunda. Längtar tills det blir en liten fölis på gården där Wadesch bor, kan komma när som helst nu!)




Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0