BRA träningspass

Vissa tränare funkar det bättre med än andra, det bara är så. Den som passar mig allra bäst är Göran, har ridit för honom sedan ponny-tiden och jag har även varit och jobbat hos honom i ett halvår efter studenten. Det har såklart bidragit till att vi lärt känna varandra och det känns som ett plus vad gäller träningarna. Jag förstår alltid precis vad han menar och får alltid bra tips om hur jag ska träna vidare för att komma framåt. Toppen!

Igår var träningen återigen riktigt bra. Tycker att jag inte riktigt har haft W med mig på sistone. Hon har känts ganska lydig och helt ok men det har ändå känts som att något saknats. Likaså igår men fick bra hjälp hur jag ska få till det! Problemet är att det är svårt med att få ett ärligt stöd i handen på W, hon knäpper gärna av och även om hon har bra framåtbjudning arbetar hon inte riktigt genom kroppen och släpper bakbenen lite. Att få till det där riktiga, jämna suget i handen är faktiskt det allra svåraste på henne, enligt mig. Rörelserna i sig känns inte som det svåraste...

Igår fick jag uppmaningen att ta en paus från att fokusera på skolor och andra rörelser och istället fokusera på tempoväxlingar, många, många tempoväxlingar. Skänkelvikningar var ok, bytesträningen ska också fortsätta, de pass hon känns bra och då med slutatanke innan. Fick till byten åt båda hållen igår och det känns bra att de inte sitter så långt inne. Känns superbra att ha fått ett tydligt träningsupplägg och bra tips på vad jag ska fokusera på, behövde verkligen det!! Nyttigt träningspass!

Göran höll med mig om att nu kan jag ta en liten paus från tävlandet och fokusera på att bli klara för msvb. Trots ojämna resultat har vi ju lyckats kvala, vilket känns skönt! Hade gärna tränat mer för Göran (och gärna någon mer?) så funderar på att åka till honom för att få lite extraträning. Någon mer som är intresserad av det kanske? Eller som bara vill hänga med mig och W?? ; )

Nu är jag taggad för träning!

(Bilden har egentligen inget med inlägget att göra. Men kan lägga till som en parentes att sötaste Tyris älskar att vara i stallet. Så fort hon ser en häst utbrister hon också "jag äääälskar hästar"!)


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0