Bara att köra på!

På senaste tiden tycker jag att det har gått både upp och ner med W. Vi har haft superpass och vi har haft betydligt mindre bra pass. Det känns som att vi står vid en gräns och jag hoppas att det handlar om att vi är på väg uppför nästa trappsteg. Kraven har höjts och mer fokus har lagts på galoppen och när vi får till den känns det riktigt bra! Men ibland blir det nog lite jobbigt också och då får vi kämpa mer för att få igenom allt. Jag hoppas dock att jag jobbar rätt, får nog svar på det på nästa Göranträning. Skönt att ha någon på backen som man kan checka av med!

Det har också blivit en hel del arbete i ridhuset sista tiden vilket är jättekul men det kan också bli lite enformigt om man inte bryter av med annat. Igår hade vi dock ett riktigt motivationspass då vi red ut i vinterlandskapet i strålande solsken!

En annan sak som inspirerade mig massor härom dagen var bilderna på Patrik Kittels hemsida på hans nya häst! Gaaa, vilken häst det ser ut att vara!!! Känns som en bra start att den vunnit unghäst-vm...

Idag kom jag iväg sent till stallet och helt ärligt funderade jag när jag satt i bilen varför jag lägger så mycket tid på en häst? Då var jag trött efter en jobbmåndag, hämtning på dagis, handling, matlagning, bad av barn, läggning av barn... När jag satt i bilen på väg hem hade jag svaret på den frågan - efter ett lyckat dressyrpass behöver man inte ens fundera på det! :)

Nu väntar duschen och sängen!



Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0