God fortsättning på er!

Hej alla bloggläsare! Hoppas att ni har haft en härlig jul och att ni har haft ett trevligt nyårsfirande! =) Efter det senaste blogginlägget hann jag ha ett underbart ridpass på W, ett av de bästa hittills! Efter detta underbara pass (och ett longeringspass) har vi vilat. Men helt hästlös har jag ändå inte varit då jag haft stallet på schemat nästan varje dag för mockning, morotsutdelning och puss på mulen! Nu har dock både jul och nyårsafton avverkats och därmed är det slut på vilan!

Igår tog vi förra årets sista ridtur och idag har vi hunnit med årets första! Under gårdagens pass kunde jag inte låta bli att sitta och småle. Kan säga att det var en häst som var riktigt lycklig över att få röra på sig igen! I traven kändes hon som en tickande bomb och i galoppen tog det några varv i ridhuset innan vi fick flera språng på rad som inte innehöll bocksprång. Haha, visste inte att hon kunde vara så bockig men hon gjorde de sötaste små bocksprången, inga som man var i närheten att flyga av direkt... Mot slutet av passet var hon i vilket fall någorlunda ridbar och jag var lycklig över att ha suttit i sadeln igen! Under dagens pass hade vi sällskap, alltid lika trevligt! Vi trimmade en stund i ridhuset men utan så stora krav, inga krumelurer såhär i början efter vilan utan bara fokus att hon joggar på i en trevlig form. Betydligt lugnare häst idag och mot slutet riktigt trevlig! Snart är vi på G på riktigt igen! Nu siktar vi mot MsvC till våren/sommaren!


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0