Lååång uppdatering (men värd att följa till slutet om ni följt mig och W)

Längesen sist nu.... Mycket har hänt.... Lika bra att fortsätta där jag slutade sist. Under sommaren har jag och W tränat på. Har jobbar mkt på grunderna (jämnt stöd i handen, framåtdrivande, förhållningar, sidförande osv), byten (nu sitter minst ett byte åt varje håll, varje pass!), ryggningar (nu ryggar hon rakt och på hjälpen men tyvärr tar hon upp huvudet, planen var att fortsätta med detta jobb med en graman). Sista veckorna har hon känts otroligt fin!!! Luftig, bärig, fint stöd i handen... <3 Har tävlat en gång men tyvärr var hon alldeles för laddad och spänd, gjorde tom små bocksprång på framridningen, det brukar hon inte. Kände mig inte klar när vi red in på banan, hade behövt en halvtimme till tror jag, haha! Tyvärr red vi bara en klass så vi fick aldrig något mer försök att ladda ur... Dessutom kissade hon massor när hon kom in i transporten, ngt hon sällan gör, så har mina aningar att det hade blivit lite lättare om vi anmält en till klass... Det klurigaste när hon är spänd är att hon gör en grej på tävlingsbanan som hon aldrig (!) gör hemma. Det är att hon totalt går emot handen och struntar helt i mina förhållningar, alt. slår sig fri. Hemma slänger hon sig ibland när hon är spänd, eller går och tokladdar, men jag har alltid kvar kontakten med henne. Klurigt, men antar att det gäller att ha längre framridning så att hon hinner ladda ur så att den som sitter på kan komma till ridning. Som sagt tycker jag att W har känts jättefin så resultatet känns inte riktigt rättvis gentemot formen (men absolut rättvis om man ser till prestationen på banan). Sen har det hänt en mycket tråkig sak också... Jag kommer inte längre att träna W. Beslut har tagits om att hon ska säljas och hon kommer att åka iväg för försäljning. Jag har blivit erbjuden att köpa henne men har tyvärr inte möjlighet till det just nu. Jag förstår beslutet men tycker givetvis att det är otroligt tråkigt för min egen del... Krokodiltårar... Kommer att sakna henne massor, så otroligt fin och snäll häst med framtiden för sig! Haha, även på (samtliga) av våra sämre tävlingar har W fått otroligt fina ord från domarna, "härlig häst", "fantastisk häst", "stor potential" osv.. Nu rider jag fram tills att hon åker. Sen får vi se vad som händer med min ryttarkarriär... Känns ganska kört utan häst, hehe... Framtiden får utvisa!


Kommentarer
Postat av: Emma

Vad tråkigt... :( Men med tanke på hur duktig du är borde hästägare hemomkring slåss för att få ha dig som medryttre. Hoppas du hittar någon ny fin häst att rida snart.

Kram kram

2012-08-03 @ 21:52:05
URL: http://endalkulla.blogspot.se
Postat av: Anonym

men va fan! Varför köper du henne inte?????

2012-08-03 @ 22:00:01

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0