Vårkänslor!

Jag skrev i förra inlägget om att hitta motivationen. Jag kan idag säga att jag nu har haft ett par dagar utan några som helst problem med den! Snarare är jag mer peppad än någonsin då Wadesch har känts otroligt fin! Lite varmare väder och utebanan verkar vara poppis hos W! Dessutom föregicks dessa två pass av två vilodagar (varav en ofrivillig, återkommer till det). Kanske hon behövde det för hon har varit så laddad, så mjuk och så rörlig!! Hon är superkul att rida när hon är sådan!! Det enda som såg ut att ställa till det var när jag började träna på byten idag. Hon började ladda, hon lyssnade inte på hjälpen och hon drog iväg. Idag tog hon dock en tillrättavisning väldigt bra och helt plötsligt var det inga problem att byta! Kul! Har överöst henne med beröm dessa dagar och hon blir sååå glad! Känns som att hon tar i lite extra efter varje klapp. Det ska jag tänka på oftare - mycket beröm när hon gör saker bra!

Angående den ofrivilliga vilodagen... Istället för att hoppa upp på hästen fick jag åka till akuten med en fot som svällt upp som en ballong. Visade sig att det var någon infektion och fick penicillin. Det tar ju dock ett tag innan penicillin börjar verka så har ridit i joggingskor de senaste dagarna då det var de enda skor som jag kunde klämma ner min "bigfoot" i! Nu hoppas jag att omfånget ska minska snart men känns skönt att det var den här helgen, nästa helg ska vi ju tävla och då måste jag kunna ha ridstövlar på mig!

Tänk, snart sista april, "vintern rasat ut" - underbart!! Trevlig Valborg mina läsare!! :)




Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0