Jubel och hurrarop!!

Ja, vad ska jag säga om dagens pass? Kanske att det var fantastiskt? Kanske att jag fortfarande sitter i ett litet glädjerus? Eller kanske att det nog var vårt bästa pass hitintills? Hur jag än skriver är allt sant!

Att W har fin form för tillfället har nog inte undgått er som läser denna blogg. Men idag, trots att det egentligen inte "hände" så mycket under passet, fick jag en riktig "wow-känsla"! W kändes fin från början, kanske något kantig efter vilodagen. Men efter uppvärmning blev hon som en dröm! Red lite skolor i både trav och galopp, gjorde några enkla byten, red lite förvänd och gjorde några byten i språnget. Inget märkvärdigt och det var inte så att varje rörelse var perfekt. Men känslan, den var fantastiskt fin! Har nog aldrig suttit på W då hon rört sig så otroligt luftigt med (i princip) all energi använd på rätt sätt! Hon kändes som en riktig kanon!!

Fick också en hint om att slutor är en riktigt bra rörelse för att få fram luftighet! Ännu ett plus är att bytena gjordes bra på hjälpen, om än lite väääl luftiga...

Ett sådant här pass kan jag leva på länge, även om jag hoppas att det snart kommer fler!!

Hehe, kom helt osökt att tänka på Dannys låt från Melodifestivalen, "Amazing", när jag skrittade hem från ridbanan. Hade lämnat radion på i stallet och gissa vilken låt som spelades när jag öppnade dörren???


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0