Att hitta motivationen!

Ibland när jag har mycket att tänka på och är allmänt trött och sliten har jag en förmåga att känna mig lite oinspirerad. Som igår t ex. Då red jag ett pass på W på utebanan. Hade kandaret på för första gången på bana, W var lite trött efter många pass på rad, däribland några hårdare pass som känts riktigt, riktigt bra. Trots ett lite sådär utgångsläge skötte hon sig bra! MEN trött som jag var så tog jag fel beslut att jobba henne liiite till och då tog det stopp för W. Hon tjurade ur, jag tjurade ur och efter ett pet på rumpan med dressyrspöt fick jag träna balansen lite om vi säger så!

Hur som helst, åter till ämnet. Efter ett sådant pass, trött och dan som jag var, kände jag att orken och motivationen började tryta. För stunden, kanske bör tilläggas...

För det som är bra med ett brinnande intresse är nämligen att det är lätt att få tag på motivationen igen! Idag har jag haft vilodag och jag har även surfat runt på några dressyrbloggar (favoriterna är Emelie Brolins och såklart Patrik Kittels, ni hittar dem i länklistan). Har ni tips på flera mottages de tacksamt! Nu känner jag mig återigen laddad för ett pass på hästryggen imorgon! Men först är det sova som gäller! 

Måste också tillägga att min sambos travhäst var väldigt duktig idag då han kom 2:a i ett lopp på Solvalla! Still going strong! Färdas fint gör han också, vi är inte där riktigt än:


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0