Årets första tävling!

Igår var jag och Wadesch ute på våran första tävling för året! Förutom årsdebut var det även debut i Msv.

Hade ett litet genrep på lördagen då det var Göranträning. Red igenom båda
programmen, MsvC:1 och C:2. Förutom felridning, omslag i förvända, kass ryggning och lite andra småmissar kändes det faktiskt riktigt bra, haha! Hon kändes fin i formen och Göran var väldigt positiv!

Igår var det då tävlingsdags! Framridningen till första klassen var minst sagt spänd, farliga skuggor från träden och laddad häst. Väl inne i ridhuset blev det inte direkt bättre men jag var ändå nöjd att vi klarade oss igenom hela programmet, det blev några missar men vi tog oss igenom! Jag var också glad över W då hon kändes otroligt positiv! Tyvärr gjorde dock spändheten och missarna att poängen blev katastrofala...

Samlade ändå nytt mod och beslutade att vi skulle starta andra klassen. Var mer beslutsam redan på framridningen att nu skulle det gå bättre! Red på mer framåt och gav W mer frihet. Blev lite bus men resulterade i en mycket bättre form och rörligare häst. Väl inne på banan kändes det direkt att W var mer avspänd och att hon visste vad det hela handlade om! Red igenom hela programmet utan större missar. Sedan var det dags för poängen. Fick 66% och det räckte till en 2:a plats!!

Är supernöjd med W som både är en pärla att ha med sig på tävlingsplatsen men även är otroligt positiv och laddad när jag kommer upp i sadeln! Tror att hon gillar att tävla! Är också otroligt glad att jag har en sådan fin häst att rida!

 


Kommentarer
Postat av: vicky

va roligt, grattis!

2012-04-09 @ 22:29:03
Postat av: Emma

Vad fina & duktiga ni är. Härligt att det gick så bra i andra klassen trots att det inte kändes så bra i första. :)



Kram

2012-04-11 @ 18:14:25
URL: http://endalkulla.blogspot.com

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0