Tävlat igen...

Sedan sist har jag och Wadesch hunnit varit med på en tävling! Det var hemmatävling så vi passade på att göra en start i LB:1. Tråkigt program om jag får säga min mening (och det får jag ju här i min blogg) men bra träning på tävla ger det i vilket fall. Något som kan behövas med tanke på att W har visat att hon har lätt att spänna till och med tanke på att även jag känner att jag behöver mer tävlingsrutin tillsammans med W!

W kändes laddad på framridningen men ändå fin och relativt bra med mig. När vi kom in i ridhuset tyckte dock W att det såg väldigt annorlunda ut mot vad det brukar göra. Dressyrstaket, publik på läktaren, två personer som satt bakom ett bord - det brukar ju vara helt tomt därinne i vanliga fall! Trots detta lyckades vi ändå styra runt b-ettan utan större avvikelser (förutom den genomgående spändheten då). Resultatet visade att det ändå måste sett helt ok ut då vi fick betalt med 67,59% och en tredjeplacering! Bra uppryckning efter förra plumpprotokollet från Malung måste jag säga! Kändes jätteskönt att åter vara på rätt sida 65procentsstrecket (där någonstans ligger min helt-ok-ganska-nöjd-gräns). Fick även bra kritik att ta åt mig inför framtida tävlingar: jag ska sätta mig ner och rida!! Haha, förstår precis vad som menas och det är nog en av mina största svagheter - att jag ibland blir för passiv och "försiktig", inte minst på tävlingsbanan! Ska försöka skärpa mig till nästa tävling som blir ännu en LB:1, jippi! Nej men vi behöver fler tävlingar i bagaget och om det finns en LB:1 inom 2 mils avstånd så är det bara att haka på! Är man för snål (alt. ekonomisk) för att lösa regional licens den här tiden på året så får man ta de tävlingstillfällen som finns att få!

Nu snart ska jag åka och trimma igen, känns kul för jag tycker verkligen att hon gått framåt på träningarna på senaste!


Kommentarer
Postat av: Maria

Hi hi jag är oxå för "snål" för regionala licensen så d får bli "roliga" LB:1 för mig oxå I orsa:) ses!

2011-09-06 @ 20:56:25
URL: http://lillymia.blogg.se/
Postat av: Susanna

Kul att det gick bra på tävlingen =) Jag kan fota på söndag om du ska rida då?

2011-09-06 @ 21:12:07
URL: http://supersus.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad kul att det gick bättre på den här tävlingen. :)



Kram

2011-09-07 @ 16:21:18
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Susanna

Ja 11 blir super. Ute då eller? Om vädret tillåter förstås. Tänkte kanske ta med kameran till Orsa nästa helg också så kanske ni fastnar på bild där med =)

2011-09-08 @ 21:26:47
URL: http://supersus.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0