Önskelista!

Just nu känns det som att det är väldigt många saker som jag hade behövt komplettera min och Ws garderob med. Faktiskt blev det i vilket fall ett litet inköp idag och det var ett par nya jodhpurs så det kan jag nu bocka av på önskelistan. Snacka om att det behövdes då de som jag har haft bokstavligt talat håller på att ramla isär! Dock återstår ett antal prylar på min önskelista:

* Ett par nya gaiters att ha till mina nya jodhpurs.
* Ett par nya läderridstövlar (mina får jag inte längre på mig...), givetvis dressyrmodell.
* Nya ridbyxor och ridkläder överlag.
* Ny hjälm. Faktiskt hade jag kunnat tänka mig en ventilationshjälm av något slag att ha när jag tränar så hade jag kunnat ha min klassiska sammetshjälm när jag tävlar (tills det blir dags för hatt då givetvis). Ventilationshjälmarna är inte så snygga men provade en idag och vilken skillnad i komfort!
* Ny stalljacka, speciellt tills i vinter...
 
Ja, det var nog allt! Är det något jag kan ha missat? Nej, det var nog hela utrustningen, haha! Just det, handskar höll jag på att glömma!

Hade jag fått önska (och önska får man väl) så hade även W fått en ny garderob:

* Ny sadel, även om den som hon har är väldigt skön att sitta i och den ligger ok så det är väl ok ändå antar jag. Men ska det vara tipptipptopp måste nog ändå en ny sadel finnas med på önskelistan! =)
* Ny sadlgjord.
* Nytt träns. Kanske i stil med detta:


(Finns på Hööks)

Ska inte glömma det som egentligen står högst upp på önskelistan:




Blir ett spel på travhästarna i morgon.............

Kommentarer
Postat av: Aramis - en dressyrblogg

Hihi - ja av någon outgrundlig anledning finns det ALLTID något som behöver fyllas på i en ryttares och hästs garderob :o) Hoppas att det blir någon fin lottovinst så att du i alla fall kan få köpa den nedersta önskningen på fotot :o) Kan säga att jag precis köpt ett träns från Hööks (kopia på Döberts) ska bli mycket intressant se hur det passar och håller! Kramkram

2011-09-10 @ 14:38:28
URL: http://aramise.bloggagratis.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0