Vem behöver gymkort...

... när det finns hästar att rida? Sedan är såklart frågan exakt hur många hästar som behöver avverkas för att få önskad kroppsform men den frågan lämnar jag obesvarad...

Idag har jag hur som helst ridit två hästar och det får väl anses ok i vilket fall. Ingen av dessa två hästar var dock Wadesch, henne överlät jag till ägarinnan idag medan jag trimmade två av hennes andra hästar. Först ut var stora Quicken. Lite motsträvig till en början innan han blivit varm i pälsen men efter en stund kändes han riktigt trevlig! Det är väl så med stora hästar, de behöver lite extra tid innan allt kommer på plats men när de väl är "där" är de stabila som få. Kommer bli bra den där! Hopphäst nummer två var fina Robin. En häst som man blir riktigt glad av att rida (nu var jag visserligen glad även efter häst nummer ett men blev ännu gladare efter häst nummer två)! Kändes jättefin när jag avslutade! Två lyckade pass och jag hoppas att ägarinnan är nöjd med våran insats idag!

Wadesch hade vilodag igår men i fredags var vi i ridhuset och hon skötte sig då utmärkt! Lade in lite mer skolor vilket gick bra. Den förvända var också ok men bäst för dagen var bytena då hon gjorde två klockrena luftiga byten, ett åt varje håll! Hon känns allt stabilare, hoppas på att få en träningstid till nästa helg så att vi kan stämma av att vi är på rätt väg. Känns i vilket fall så!

Nu färdigsnackat om hästar! Hoppas att ni har haft en trevlig helg!




Kommentarer
Postat av: Maria

Kan bara instämma! Har träningsvärk i hela kroppen tror jag efter två dagars privatlektioner för Nina =)

2011-10-17 @ 10:04:23
URL: http://lillymia.blogg.se/
Postat av: Jessica

Maria: Ja, det är bra träning! Det är väl egentligen bara när det blir vilodagar som man känner att ett gymkort hade varit bra... Eller om man fuskar själv när man rider, det händer ju ibland... Hihihi!

2011-11-14 @ 22:28:50

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0