Tacksam!

Att sälja häst är inte alltid lätt. Att hitta rätt köpare kan vara oerhört svårt. Att veta hur framtiden ska bli hos den nya ägaren är såklart omöjligt att få reda på i förväg även om allt man önskar är att få en garanti att ens guldklimp ska få det så bra som möjligt. 

Att skiljas från den häst som betytt mest i mitt "hästliv" var fruktansvärt jobbigt. Det har passerat en del hästar i mitt liv och jag har tyckt om dem allihopa, även om det varit på olika vis. Maya, Rebell, Mirre, Regina, Silvia och nu Wadesch är några av de hästar som alla har satt avtryck och som jag tyckt/fortfarande tycker väldigt mycket om. Det finns dock en häst som har en alldeles egen plats i mitt hjärta och som har betytt enormt mycket för mig och det är Totte. Den dagen som han blev hämtad av sin nya ägarinna var oerhört tung...

Idag är jag dock otroligt glad över att det var just denna ägarinna som gav Totte ett nytt hem. Hon tränade och tävlade med Totte i några år och sedan tog en äldre dam över Totte (fortfarande samma ägarinna) och de har visat sig vara ett riktigt radarpar som fortfarande håller ihop! I veckan fick jag rapport om att Totte som snart är uppe i den aktningsvärda åldern 25 år lätt hade kunnat passera som en tolvårig valack i modern sporthästmodell! Bytesserier och piaff är några av de moment som ingår under ett träningspass! Det känns verkligen helt fantastiskt att höra och jag är bara så lycklig över att "min" Totte har det så bra, det värmer i hjärtat! 

En sak som jag dock undrar, tro om han pratar norska nu??? ; )


Jag och Totte!


Kommentarer
Postat av: Aramis - en dressyrblogg

Ja att finna ett gott hem till de små liven är inte lätt - men du verkar verkligen har dragit storvinsten! Kram kram

2011-10-09 @ 23:25:33
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Jessica

Aramis: Ja, det känns verkligen så. Han hade nog inte kunnat få det bättre! Är så tacksam för det! Kram kram

2011-11-14 @ 22:31:19

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0