Två inlägg i ett!

Bloggnörd som jag är så tänker jag då och då när jag är i stallet/sitter på hästryggen att "det här ska jag skriva i bloggen"! Grejen är att dessa tankar inte alltid hamnar här i bloggen, för det mesta blir de faktiskt oskrivna... Ett par sådana har jag dock på lager och de blir härmed offentliga! Till att börja med hade jag exempelvis ett inlägg på g i fredags, relaterat till den dagens bravader och det skulle kunnat sett ut såhär:


Ridning i uppförsbacke!

Många gånger har vi hört att man ska eftersträva "känslan av att rida i uppförsbacke", i vilket fall har jag hört detta vid ett flertal tillfällen. Då jag även har fått uppleva denna känsla så kan jag också relatera till den. En av svårigheterna när man vill hitta rätt känsla, som jag ser det, är att det kan vara svårt att kombinera känslan av att hästen ska sträva uppåt med att den verkligen har ordentlig bjudning framåt. Ofta blir det för mycket av det ena eller för lite av det andra...

I fredags under min och Wadesch uteritt fick jag verkligen smaka på känslan av mycket luft under hovarna och denna känsla "uppåt", dock så blir Wadesch lätt lite spänd när hon är utan hästsällskap så denna luftighet kombinerades med viss spändhet vilket bromsade upp det hela. Men i en svag uppförsbacke på hemvägen upplevde jag en förändring! Wadesch gillar nämligen att ta i framåt uppför backar och i detta fall då hon redan var väldigt luftig sedan innan blev resultatet riktigt bra. Snacka om att rida i uppförsbacke i dubbel bemärkelse!

Nästa inlägg hade kunnat se ut något liknande det som följer:

Lycklig!!!

I lördags var jag och Wadesch med på träning för Göran Liljestam. För att gå direkt till resultatet så är jag superdupernöjd med detta träningspass. Wadesch kändes strålande fin och gjorde i princip allt jag bad henne om och vi fick som vanligt jättebra tips om vad vi ska träna på framöver. Att vi sedan fick massor med beröm gjorde ju inte saken sämre direkt... Jättekul att det går så mycket framåt, om man ska tro Göran (och det gör vi ju, eller hur) så var det stora kliv vi tagit bara sedan förra träningspasset för honom. Men jag har verkligen tagit till mig allt han sagt och har tränat på hemläxan som förra gången var tempoväxlingar, tempoväxlingar,  tempoväxlingar. Till nästa gång ska vi träna på exempelvis enkla byten samt stärka den förvända ytterligare. Sedan ska vi fortsätta sträva efter att få de stora stegen ännu större och de små stegen mindre. Är så glad över passet överlag men gladast är jag nog över känslan som jag får de stunder när Wadesch känns som allra bäst, blir så nyfiken på vad framtiden har i beredskap!

Idag var det vilodag som gällde men imorgon ska jag åter upp i sadeln! Efter ett sådant pass som i lördags så är jag fullpumpad med motivation, det var verkligen ett sådant pass som man kan leva på länge! Från och med nu hoppas jag också på att vi bara ska bli bättre, och bättre, och bättre...



Kommentarer
Postat av: Marit

Vad roligt!!! :) Längtar så efter att få rida för Göran igen....

2011-10-23 @ 22:39:10
Postat av: Catwalkqueen

Ja åk dit! Helt sjukt bra land, och Robert har redan tingat att vi ska åka dit i november nästa år igen =)

2011-10-24 @ 21:06:01
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/
Postat av: Jessica

Marit: Förstår det. Det är månadens höjdpunkt vad gäller min ridning! =) Men ni har ju Nina iaf, hon är ju grymt duktig!



Maria: Har varit där redan men är faktiskt väldigt sugen på att åka dit igen! Vi får se... =)

2011-11-14 @ 22:26:22
Postat av: Sanna Karlsson

Vad fina ni är! :)

2011-11-29 @ 20:40:59

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0