Trimmar på...

Nu är det en tid som kan kännas ganska seg ridmässigt. Inga tävlingar (kanske vissa av er har någon enstaka tävling kvar) och en lång vinter framför sig med kyla och snö... Av någon anledning brukar jag ändå gilla höst- och vinterträningen för att om man nöter på då så brukar man få igen det i form av riktigt härliga träningspass där det verkligen känns som att "nu har det hänt grejer"! Snögalopper är inte heller helt fel även om jag verkligen hoppas att snön inte är på väg riktigt än. Den får gärna vänta lite, hinner nog med några snögalopper ändå... (Alla dessa positiva saker med vinter får ni gärna påminna mig om senare när jag börjar klaga över vintern, haha).

Kanske att denna positiva syn på vinterträningen kommer av att jag känner mig lite extra positiv för dagen då Wadesch kändes riktigt fin idag. Förra veckan kändes hon lite halvmotig (ganska fin visserligen men utan det där riktiga trycket), tänkte att det berodde på pälsfällning/sättning. Idag var hon dock laddad från första steg! Laddad på ett riktigt bra sätt kanske ska tilläggas då hon var med mig och lyssnade riktigt bra! Börjar kunna samla henne riktigt bra i galoppen även om det inte blir så väldigt många språng innan jag måste rida fram igen. Men är helt säker på att de där sprången kommer att bli fler och fler! Har även blivit mer konsekvent med att lägga in förvänd och byten vilket idag fungerade riktigt bra! Skänkelvikningarna var också ok men borde kanske börja lägga in lite mer arbete med skolor också. Får fråga lite om det nästa gång det blir ett pass för tränare. Ett extra plus under dagens träning var en riktigt fin travökning, kändes som en av våra bästa då jag fick upp henne fint på yttertygeln innan vilket ledde till att hon verkligen svävade iväg i ökningen!

Nu ska vi fortsätta att trimma på! Ett tips om ni känner att det går segt, hitta lite sällskap och rid ut när det är fint väder! Peppande för både häst och ryttare!  ; )

Trimma på!


Kommentarer
Postat av: Tin

Dina trogna läsare tycker att du ska uppdatera lite oftare!!!!

2011-10-13 @ 23:55:56
Postat av: Jessica

Tin: Ska försöka att få till det! =)

2011-11-14 @ 22:29:55

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0