Motiverad!

Tänk vad en häst i bra form kan göra för motivationen! Härom veckan när det kändes lite sådär i ridningen ska jag erkänna att jag kanske inte var sådär jättepeppad att åka till stallet för att rida. Det var mörkt ute, kallt och efter en jobbdag och mys med bästa Tyra kände jag mest för att sätta mig i soffan och bara slappa. Sådana dagar är det ändå bra att ha häst för då tvingas man upp och iväg och när man väl är i stallet så är det såklart kul ändå! Ännu roligare är det dock när hästen känns riktigt fin, då lockar inte soffan på samma sätt. Som Wadesch har gjort efter Göranträningen. Hon har varit både taggad och riktigt trevlig att sitta på, har till och med haft några "wow-upplevelser", bland annat gjorde hon ett grymt bra byte i fredags! Sedan har den förvända galoppen känts väldigt stadig och fin och hon har också gjort några riktigt fina travökningar!

Denna helg har jag tyvärr inte haft möjlighet att rida men längtar redan upp i sadeln igen! På tisdag har vi träning för Nina inbokad, ser fram emot den! Missar tyvärr küren på tv idag då jag jobbar, får hoppas att det går att kolla på svtplay senare. Kan tro att det kommer att öka på motivationen ytterligare! 

Önskar att jag hade varit på plats i Globen denna helg! Tänk att få se alla dressyrekipage live, att få gå på någon clinic och att strosa runt i Annexet och shoppa hästprylar! Nästa år kanske! Jag får nöja mig med att jag varit i Tomteland på Midvinterblot denna helg. Det har ju inte med hästar att göra men det var faktiskt inte fy skam ska jag säga. Riktigt roligt!

Nu: Lunch och ladda för en jobbdag! Hoppas att ni har haft en trevlig helg, kanske några av er har besökt Globen?


Hittade den här bilden på Wadesch. Passar egentligen inte alls till inlägget, men kan säga att det är inte ofta som man möts av den här synen när man kommer till stallet... Så söt hon är! <3

Kommentarer
Postat av: Maria

Så söt på kortet:) jo nog blev man motiverad av kyras clinic, riktigt kul att rida igår:) nog behövs lite extra motivation I dessa vinterdagar! Kul att W känns fin. Vi ses kramiz

2011-11-29 @ 18:51:37
URL: http://lillymia.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej! Din blogg är super! Du har inte lust att titt ain på min? http://hannasstallcentrum.devote.se/

2011-11-30 @ 15:39:34
URL: http://hannasstallcentrum.devote.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0