Igång igen!

Efter några dagars vila satt jag idag återigen på hästryggen. Mer motiverad än förra veckan, jag tror jag behövde den där extra vilan. Kanske Wadesch också för hon kändes mycket bättre idag! Detta kan dock ha haft flera förklaringar:

* Hon var motiverad och laddad efter vilan.
* Jag red bättre då jag var mer motiverad.
* Vi hade sällskap av Tin och Quicken vilket hade en lugnande inverkan på henne så att hon lättare kunde spänna av.
* Jag fick väldigt bra råd av Tin vilket gjorde att den trilskandes högergaloppen till slut kändes riktigt fin!

Kändes verkligen som att vi hittade tillbaka till där vi ska vara så nu hoppas jag att den här fina känslan hänger sig kvar ett tag! I morgon blir det återigen trimning med sällskap så hoppas på ännu ett bra pass då!

Tänkte tipsa er om en blogg också! Visste ni att Patrik Kittel bloggar på sin hemsida? Här är adressen till den: patrik-kittel.eu. Är lite roligt för i en intervju berättade han att han var väldigt inne på det här med sociala medier, bland annat facebook. Efter intervjun var det många som ville bli vän med honom, däribland min syrra. Då hennes vänförfrågan blivit accepterad så tänkte jag att jag (som är dressyrryttare, hon är hoppryttare) inte kunde vara sämre så numera är jag och Patrik fb-vänner. Haha, jag och tusentals andra...





En sak som jag saknar lite nu när det blir mörkt ute så tidigt är att jag missar den härliga vyn som är då jag passerar en bro på väg till/från stallet. Bilderna gör den inte rättvisa och jag har många gånger tänkt att det hade varit kul att komma dit någon gång med en riktig kamera, hade nog gått att få till helt magiska bilder där vissa dagar!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0