Veckans planer!

Snart kommer jag att ha en egen häst. I vilket fall i en hel vecka! Tin åker utomlands och jag är inte sen att säga att jag självklart rider Wadesch under tiden hon är borta! Hoppas på många härliga ridturer!

Tjuvstartade lite redan igår genom att rida två av hennes hästar. Först ut var Wadesch och målet för dagen var enbart lösgörande arbete. Det gick bra, kanske att hon var lite stel efter tävlingen (hopptävling, jag har inte tagit mig ut än) men det joggades bort under passet och mot slutet kändes hon fin! Sedan var det åter dags för Robin, andra passet för mig på honom och enorm skillnad från förra veckan! Mjukare, stadigare och jämnare så det där blir nog bra det!

I morgon, tisdag, blir det träning för mig och Wadesch då vi ska vara med för Annica Norén. Sedan är det ridning torsdag som gäller och så hoppas jag att även få till det minst en dag till helgen. Typiskt att sambon min drar iväg till storstaden för att titta på hästar med sulky bakom till helgen, men jag hittar säkerligen någon som vill passa min lilla trollunge så jag kan dra till stallet! För övrigt så hade lilla Tyra säkerligen inte haft någonting emot att hänga i stallet, hon älskar hästar och att rida och börjar bli riktigt hästvan då hon får vara med på barnridning en gång i veckan. (Ett tips till er mammor/pappor som bor i Mora: Barnridning på ridklubben varje söndag mellan klockan 10-12). Men hade varit lite svårt att passa henne från hästryggen så en barnvakt vore på sin plats... Sedan fortsätter ridningen nästa vecka! Känns härligt att så många pass att se fram emot!


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0