Teamwork!

Kan bara säga att jag är så glad att jag får rida på sådana fina hästar just nu! Idag trimmade jag två härliga hästar och det är så roligt! Älskar hästar och att rida!

Först ut var W som jag inte ridit på över en vecka. Lycka att sitta på hennes rygg igen! Hon är absolut en av de finaste hästar som jag ridit om man räknar in de senaste åren, till och med en av de finaste jag ridit på någonsin! Störst plus är ridbarheten, hon är känslig och med egen motor, har lätt för att lära och är duktig att jobba! Hon rör sig dessutom riktigt trevligt men har aldrig sett henne själv när jag suttit på, har inga ridbilder och ingen film. Men det känns! Det kändes redan första gången jag satt på henne men skillnaden på häst nu och då är enorm! Hon har blivit stark, stadig och hela formen på hästen har ändrats. Som jag nämnt förut är det inte bara jag som ligger bakom denna utveckling, Tin som äger henne tränar också på för fullt! Kan väl bara konstatera att vi är ett riktigt bra team! Hoppning är såklart i fokus men ska försöka att klämma in någon dressyrtävling också, även om det kan vara lite svårt att få till så att det passar båda... Tyvärr duggar dressyrtävlingstillfällena ganska glest här i närheten och i ärlighetens namn har jag legat lite på latsidan då det gällt att kolla upp det hela. Men idag blev jag riktigt peppad, blir det inga tävlingar innan sommaren så blir det definitivt några fram mot sensommaren, hösten. Måste ju visa upp henne!

Den andra hästen som jag ridit är även den en hopphäst ägd av Tin. Det var första gången som jag satt på den idag och det är lite jobb på den (är bara 5 och inte så mycket dressyrriden). Men den var riktigt trevlig och med en bra motor så det kommer nog att bli bra det där! Kommer säkerligen att bli fler dressyrpass på den! 

Gaaa, nu är jag superridsugen men blir nog inga pass i början på veckan då W ska på stora hopptävlingar på torsdag! Kommer nog åka och kolla så då ska jag försöka att ta någon bild så får ni se hästen in action. (Lovar dock inget, det har ju inte gått så bra på den där bildfronten).

Visar istället en bild på Susannas häst Grande som jag var och red för någon vecka sedan, det är den enda nya ridbilden som jag har för tillfället! (Ska tvinga henne att ta bilder på mig och Wadesch också, bara vädret blir bättre så att vi kan rida ute). =)

 

Kommentarer
Postat av: Aramis - En dressyrblogg

Trevligt ekipage och snygg häst! Kram

2011-05-16 @ 21:32:25
URL: http://aramise.bloggagratis.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0