Nja...

I torsdags red jag då Wadesch igen och jag måste säga att jag inte tycker att hon är på topp just nu. Lite för taggad och då blir hon spänd och svår att komma åt och lite tom i handen. På "ytan" ser det kanske ok ut, men det känns att det finns så mycket mer att plocka fram när man väl kommer till ridning! Hade min sambo med till stallet och han som inte har sett henne innan tyckte att hon var jättefin! Nu är ju han ingen expert på något vis men han har iallafall hängt med ett tag och i jämförelse med de andra stona jag har haft på slutet tyckte han att "hon såg ut som en riktig häst", haha! Nåja, i torsdags kändes hon som sagt lite spänd. Kan lätt skylla ifrån mig på att vi var ute, att det var mycket mygg, att det stod massor med hinder på banan som hon laddade för. Men i ärlighetens namn tycker jag att hästar ska kunna gå i alla miljöer och under olika förutsättningar, i vilket fall om de ska bli tävlingshästar. Så jag red på som vanligt och la in ganska mycket galopp och mot slutet kändes det ändå helt ok.

Nu har hon gått i skogen en dag och vilat en dag så säkerligen är hon ganska laddad även i dag då jag tänkte trimma lite i ridhuset. Men nu blir det fyra dagars ridning så förhoppningsvis kommer hon att kännas toppen igen mot mitten av veckan. Håll tummarna för det!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0