Bakläxa...

... eller kanske bara läxa helt enkelt? Det fick vi idag på dagens träning! Det var väl kanske inte vårat bästa pass men tyckte att jag fick bra tips vad vi ska träna på! Wadesch var något spänd idag och allting känns svårare då, det känns som att jag sitter sämre, rider sämre, det blir svårare att "få till" någonting alls så att det känns hundra. MEN ibland kan det vara bra att det tar emot lite när man faktiskt har hjälp att tillgå! Det som vi fick läxa på idag var också sådant som jag har känt ibland själv men som jag inte riktigt vetat hur jag ska reda ut. Det handlar om galoppen som är fin "på ytan" men som blir ganska opåverkbar och kort. Tipset jag fick var att rida skänkelvikning efter långsidan. I exempelvis höger galopp blir det skänkelvikning för vänster skänkel. I början förstod jag inte riktigt hur det var tänkt men efterhand förstod jag vitsen! Det blir därmed någonting som vi får träna vidare på. Även om galoppen har kännts bättre än vad den gjorde idag så är den definitivt någonting som vi måste arbeta mer med! Traven fick vi däremot pluspoäng på så en liten bit påväg är vi allt! Som någon så klokt uttryckte det - Rom byggdes inte på en dag!! 

 

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0