Förra passet, med viss fördröjning...

Ja ni, det här inlägget hade jag tänkt skriva i förra veckan men det där med tid är ibland en bristvara. Måste givetvis uppdatera er om mitt senaste ridpass på W! Nu när jag bara rider någon/några dagar i veckan får jag lov att ta tillvara på de tillfällen som bjuds vad gäller uppdatering här på bloggen. Vill ni läsa mer får ni gärna komma med förslag på ämnen som ni tycker att jag ska ta upp, ställ gärna frågor om ni känner för det!

Förra passet var det då... Tyckte att det började skapligt. Hon kändes inte överladdad men kanske lite spänd. Tänkte på att försöka hålla henne ganska inramad från början, kraven har succesivt höjts för damen och även om man absolut inte kan kräva så mycket i början av ett pass innan hästen är uppvärmd så tycker jag i alla fall att man kan kräva att det finns en bra kontakt mellan häst och ryttare. Det gick väl ganska bra och jag tyckte att hon jobbade på skapligt efter en liten stund. Kände dock att det var lite motigt och det kändes inte som att hon tog i hundra. Försökte då rida på henne mer framåt efter långsidan och fick då svaret, kråkspark följt av bakutspark! Sto! Kände mig mot slutet av passet ändå ganska nöjd med henne även om allt kanske inte var 100, men det kan det ju inte heller vara varje gång! Hade sällskap i ridhuset också som sett oss tidigare och hon tyckte att det hade gått framåt för oss! Det var kul att höra, speciellt en dag då det inte kändes som vi var på topp! Kanske betyder det att våran lägstanivå har stigit något och att det faktiskt går framåt? Jag har dock inte direkt tvivlat på att det går framåt, varje gång hon känns sådär riktigt fin märker man jättestor skillnad på henne, då känns det som 10 steg framåt i ett svep!

Den här veckan ser det ut som att det kanske inte blir någon ridning för min del. Håller som jag tidigare nämnt på att flytta och jag har för tillfället målning och fix i nya huset högst upp på prioriteringslistan. Nästa vecka tror jag dock att det kommer att vara lite lugnare då vi räknar med att i vilket fall vara klara med målningen. Kommer säkerligen att bli mer ridning då! Även om det är superkul med husfix så längtar jag upp på hästryggen redan!

Några nya bilder på Wadesch:








Tänk, snart är det även slut på denna långa vinter! Strålande sol och takdropp har vi haft här i Mora idag! Ha det bra nu kära läsare! Kan avslöja att nästa inlägg kommer att handla om Silvia...



Kommentarer
Postat av: Aramis - En dressyrblogg

Vilken snygging :o) Lycka till med hus! Kram

2011-03-21 @ 14:47:56
URL: http://aramise.bloggagratis.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0