Tiden går fort när man har roligt!

Då var veckan med "egen" häst till ända. Fort gick det! Sedan jag skrev här sist har jag och W hunnit med en uteritt med trevligt sällskap, ett sådärdressyrpass och ett riktigtbradressyrpass! Det sistnämnda var igår då jag red på utebanan och hon kändes så härlig, från start till mål! Enda lilla minuset var att hon spände till stundvis i högergaloppen, hennes svagaste sida. Då drar hon upp nacken, blir lite spänd (eller ser "spöken" och hoppar till) och har ut tungan. Men det är nästan bara i högergaloppen och när hon blir spänd och fastnar lite på högertygeln som hon har ut tungan, emellanåt när hon känns fin åker den dock in även där! Tur det, man ska ha tungan rätt i mun! ; ) I övrigt var hon som sagt riktigt fin, red några öppnor i trav och sedan skänkelvikningarna i galopp som jag red för Annica,  igår funkade de fint åt båda hållen! La även in ett par byten och tempoväxlingar med lite större steg/språng. Avslutade med lång och låg hals. Har sedan träningen även försökt att länga ut tygeln lite, ett tips jag fick för att undvika att hon blir för kort. Det har fungerat mycket bra måste jag säga! Nu var dock denna "hästvecka" slut men redan nästa vecka är det troligtvis dags för nästa pass på W, ser fram emot det! 


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0