Tävlingsnerver???

Kul att ni kikar in här! Kanske att ni är nyfikna på hur det går inför tävlingen?? Har ridit ett par pass den här veckan och kan väl sammanfatta med att det har gått lite upp och lite ner. I förrgår när jag red tyckte jag att jag fick till henne toppen mot slutet av passet, tänkte lite snabbare övergångar och tempoväxlingar och hon blev riktigt fin, blev lite kvickare, jobbade fint genom kroppen och kom fram jättefint till bettet, skummet droppade från munnen!

Igår var det däremot platt fall. Då det stod en bana uppställd på utebanan valde jag att istället rida i ridhuset denna dag då planen var att rida igenom programmen. Ställde upp ett par vita staket för att mäta av ridhuset så att jag skulle veta vart 40gränsen gick. Men OJ så farliga vita staket kunde vara för en hopphäst!!! Hon var väldigt spänd redan från början (på grund av staketen) men efter framridningen och då det var dags att rida programmen blev det bara värre och värre! En långsida nästan vägrade hon gå efter bara för att den slutade vid det vita staketet! Till slut fick jag säga till henne på skarpen och som tur var tog hon det och blev bättre mot slutet. Programmen blev dock pannkaka... 

Idag har hon hoppat och imorgon ska jag ta det lite lugnt med henne och bara känna igenom henne. Sedan får vi hoppas att alla staket, domare, publik mm inte skrämmer slag på henne på lördag! =)

Kommentarer
Postat av: Marit

Håller tummarna! Lycka till! Kram

2011-06-30 @ 22:55:21
Postat av: Maria

Lycka till på lördag!

2011-06-30 @ 23:11:19
URL: http://lillymia.blogg.se/
Postat av: Emma

Lycka till! :)



Kram

2011-07-01 @ 22:37:07
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Jessica

Tack för era lycka till! De hjälpte! ; )

2011-07-15 @ 10:17:06
URL: http://dromdansaren.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0