Fin häst!

Efter två "arbetspass" med lite motstånd då fokus har legat på avspänd, lösgjord häst med tryck under hovarna (följt av ett joggingpass med riktiga matte samt en vilodag) kändes Wadesch idag riktig, riktigt fin! Härlig framåtbjudning och fint på bettet, då är hon en ren fröjd att sitta på! Trots lite "spöken" i ett hörn på ridbanan samt ett par försök innan vi lyckades med ena förvända (i andra varvet var det inga problem) är jag otroligt nöjd med dagens pass! När hon känns lösgjord och kliver på får man en liten föraning vad det kan bli av denna dam! Jag tror verkligen på henne! Det är en del att slipa på och det behövs mer styrka men känslan jag får när hon glimmar till är otroligt bra! Hoppas bara att vi inte går för fort fram med LA-start redan i augusti men får ta det som träning! Alltid nyttigt att komma ut och två klasser tror jag är det optimala för henne och nu råkar den andra klassen vara LA... =)


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0