Tävlingsdebuten avklarad!

Igår var det dags för min och Wadesch första tävling tillsammans, tror även att det var Ws allra första dressyrtävling! Hade anmält till två lokala LB. Ville se hur hon reagerade på tävlingsbanan så tyckte att det var bäst att börja där.

Dagen började med knoppning av man innan avresa och jag tänkte på att det kändes så vant att stå där och knoppa. Undrar hur många gånger jag har knoppat? Det är nog en del... Hur som helst kändes det som igår (ok, nu var det igår men ni förstår hur jag menar =)). Då W är en otroligt härlig häst att hålla på med stod hon blickstilla när jag flätade och när det var dags för lastning gick hon på transporten utan att blinka. Med oss hade vi ägarinnan Tin som jag måste säga gjorde ett utmärkt jobb som medhjälpare under dagen!!

Första klassen var en LB:0 med 19 startande ekipage. Tror nog att W undrade lite vad det var som hände när vi kom in på framridningen, vart var hindren??? Vi började rida fram och efter en liten stund kändes det som att W ställt om och var med mig, hon förstod att inga hinder skulle dyka upp!! Tiden på framridningsbanan kändes alldeles lagom när vi blev inropade i collecting ring. Tog det ganska lugnt där innan det var dags för oss att äntra banan. Red långsidan ner och förbi domaren. Lite spänd kändes hon allt när vi passerade men inga större konstigheter. Red förbi igen i andra varvet, samma där, innan det var dags för programmet. Red igenom hela programmet utan större avvikelser. Lite spänd här och där och några taskiga halter men överlag helt ok! Blev belönad med 62,81% och det räckte till en fjärdeplacering! Fick även väldigt fina ord från domaren som var positiv över både hästens kapacitet och min ridning så det var riktigt roligt!

Nästa klass var en LB:1 med 24 startande ekipage. Då W hade skött sig så bra och faktiskt vågat gå runt hela dressyrbanan och förbi domare och annat i första klassen så tuffade vi till oss på framridningen och laddade lite mer! Nu litade jag på att hon skulle gå så då kunde jag satsa lite till! Hoppade även över collecting ring denna gång... Red in på banan med större beslutsamhet än i tidigare klass och W kändes med på noterna! I vilket fall fram till sista mellangaloppen på diagonalen då hon, som domaren skrev, "busade" lite... Hihi... Men i övrigt var hon fin, som vanligt lite taskiga halter, något som vi får lov att träna på hemma men fin! I detta program belönades vi med 68,97% vilket blev till en tredjeplats! Även av denne domare fick både W och min ridning fina ord! Jättekul!

Är verkligen jättenöjd med W som förutom fina prestationer på sin första dressyrtävling även var en pärla att ha med sig! Var också kul att det kom fram publik som tyckte att hon var en väldigt fin häst! Nu ska vi leta nya tävlingar!!!

   


Kommentarer
Postat av: Emma

Härlig tävlingsdebut, grattis! :)

Kram

2011-07-04 @ 07:55:12
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Marit

Åh vad roligt att det gick så bra och så fina kommentarer! Grattis!!! Hoppas ni kommer till Malung och tävlar i augusti;-) kram

2011-07-04 @ 08:54:35
Postat av: Vicky

Grattis! Härligt!

2011-07-04 @ 20:43:04
Postat av: Maria

Kul att d gick så bra! 68% - inte illa =). Får jag be dig länka till min blogg för jag har annons till medryttare där:)Kramiz

2011-07-06 @ 22:24:55
URL: http://lillymia.blogg.se/
Postat av: Jessica

Tack ska ni ha!! Det var så kul att åter vara ute på tävlingsbanan så snart är det nog dags igen! Malung nästa! ; )

2011-07-15 @ 10:15:48
URL: http://dromdansaren.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0