Vi trimmar på...

Red W häromdagen och tyckte att hon kändes riktigt fin! Hon var lite kärv i början men så var hon också på hugget och då spänner hon lätt till. Det gäller då att jobba lösgörande, lugnt och metodiskt så brukar det ge med sig. Så även denna dag och när hon väl kändes lösgjord och med mig blev den där energin istället till något riktigt bra och jag kunde då sätta lite tryck i henne! Kändes som att hon dansade fram! Som vanligt tog det emot lite mer i galoppen men jag tycker att hon även där blir bättre och bättre. Red skänkelvikningar efter långsidan, förvänd galopp och ett par byten. Blev även några skänkelvikningar i trav samt några längningar. Provade även att rygga henne då detta moment kommer i LA-programmen. Känns att hon förstår hur hon ska göra alla olika moment men det behövs en del finslipning. Får jobba vidare på det i helgen då jag kommer rida henne båda dagarna!

Idag är det också dags för en annan häst att visa framhovarna på banan! Travhästen Jajje (Jay Jay Okocha) börjar komma tillbaka igen efter ett långt uppehåll och nu efter två lugna lopp är det dags att ta i lite igen! Håll tummarna!

Tror att jag ska ta och satsa lite på travhästarna i form av en inlämnad kupong i helgen. En vinst hade inte suttit fel så att jag hade kunnat förverkliga en dröm!!! En dröm som för tillfället är lite skör...


Jag och W på tävlingen!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0