En dag i taget...

Vill börja med att sända en tanke till de drabbade och deras anhöriga i Norge som varit med om denna hemska tragedi... Det är ofattbart och fruktansvärt och jag har svårt att finna ord... Hoppas att de en dag kommer att kunna finna frid...



Till dagens inlägg... Ännu vet jag inte riktigt hur framtiden kommer att se ut vad gäller hästeriet... Får ta en dag i taget så får vi se vad som händer! Tills vidare trimmar jag och W på med siktet inställt på tävlingarna i Malung där vi tänkte starta LB:3, LA:3, får väl se om det blir av...

Red ett pass i morse där fokus var lösgjordhet. Började i traven med att få henne att ta stöd längre fram, om ni förstår hur jag menar? Hon blir ibland lite kort, speciellt när man trycker på lite men jobbade som sagt mycket med detta idag. Ställning, böjning, tempoväxlingar utan att hon fick krypa ihop. I traven går det ganska bra att komma åt henne men hon blir ännu mer "ihopkrupen" i galoppen när man trycker på henne. Struntade dock lite grann i detta ett tag då jag ville att hon skulle bli kvickare i galoppen. Tänkte samma jobb där, tempoväxlingar och böjning, blev även lite förvänd. Det kändes att jag kom åt henne bra idag, hon blev lite sur på mig... Hon är dock ingen häst som gör så stor affärar av det, en protest för att visa att det tar emot, sedan säger hon ok då och blir bättre. Tyckte att det var ett mycket nyttigt pass då vi kom till det läget att hon kändes loss, fin och "framme"! Hoppas på att få jobba vidare med detta i veckan!

 
I brist på hästbilder får det bli en på en av mina blommor! =)


Kommentarer
Postat av: Emma

Det är verkligen så otroligt hemskt... :( Usch!



Jag börjar bli redo för att våga mig på en dressyrlektion med Ticki snart tror jag. Utan att göra bort mig allt för mycket. ;) Är i Cicci Brages ridhus & rider. Så jag tänkte testa rida en lektion för henne. Hon är dressyrdomare, vet du vem hon är? :)



Kram



2011-07-25 @ 22:29:01
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0