Tävlingsresultatet...

Som ni kanske vet var jag och Wadesch och tävlade i fredags. Kan väl sammanfatta med att säga att det inte var våran bästa tävling... Nu har vi ju bara varit ute på två men räcker väl med att säga att vi gick från nästan 69% till 54% i LBn... Kanske att ni anar att W var liiite spänd när vi red in på banan men faktum är att jag satt och log. Det lustiga var att när vi red i på medellinjen var det som att hon taggade till och tänkte "nu kör vi"! Lite skillnad från flera andra dressyrhästar som jag har haft som har tänkt precis tvärtom i samma läge...

LAn gick faktiskt något bättre, mycket tack vare bra hjälp på framridningen i form av Annica Norén! Stort tack för det! W spände fortfarande till när hon kom in på banan och jag kan erkänna att mitt självförtroende var långt ifrån på topp vilket kanske påverkade min ridning, vad vet jag? Hur som helst klarade vi oss igenom travprogrammet på ett helt ok sätt, galopprogrammet var mindre bra men vi tog oss ändå igenom alla svårigheter. Slutade på 59%...

På båda framridningarna tyckte jag att hon kändes helt ok men efter ett helgens resultat så börjar man ju tvivla på sin egen känsla... Men bara att ta nya tag och nu ska det anmälas till träningar!


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0