Programridning...

Igår stod programridning på schemat. Red (såklart) fram en stund innan och tyckte att W kändes helt ok. Inte super, inte dålig. Tog emot lite i högergaloppen men det blev bättre efter en liten stund och då satte jag igång med första programmet LB:3. Tyckte att det gick bra! Hon kändes ganska taggad men också ganska lydig där vi kryssade fram mellan hindren som stod på banan. Det var först mot slutet (efter alla ökningar) som hon kanske blev lite för taggad hehe... Det märktes när jag red in och skulle rida nästa program LA:3. Klarade hela programmet men det kändes mest som att jag "styrde runt". Blir lite svårt ibland när hon blir laddad på det sättet att hon "drar ihop" sig. Då blir hon tom i handen och detta är enligt mig det svåraste läget att hamna i. Men som sagt tog vi oss igenom programmet i vilket fall, hoppas dock på ett bättre program på fredag. Återstår att se.

Avslutade med att försöka få fram henne bättre till handen och tyckte att det lyckades ganska bra! Känns hur som helst som ett bra genomkörarpass, nu väntar ett lugnare utepass idag och ett "igenomkänningspass" i morgon! Sedan hoppas jag att hon (och jag) ska vara sitt bästa jag på fredag! =)

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0