Mycket häst!

De senaste två dagarna har innehållit mycket häst! I torsdags höll jag två träningar för två ekipage, mycket roligt! Sedan red jag en dunderfin Wadesch!! Glöm ponnytraven som jag skrev om tidigare, när hon väl är loss så är det som att någonting bara klickar till och hon blir verkligen helt underbar att sitta på! Traven var super, galoppen var bra. Mer jobb krävs i galoppen men hon låg fint i handen, kändes mjuk och stadig, hade en jämn bjudning och gick att reglera tempo på. Känns som att min lilla aha-upplevelse efter tävlingen leder framåt; tror nu starkt på att bättre kontroll genom att vara konsekvent med större noggrannhet och ett lugnare tempo (tills att hon verkligen börjar jobba genom hela kroppen) kommer att ge resultat!

Efter en heldag med resa fram och tillbaka till Östersund för att gå på trav (Jajje startade, kom 4:a) blev det igår återigen ett dressyrpass i ridhuset (för det mesta har hon lättare att koncentera sig ett helt pass där jämfört med ridbanan). Tänkte att det var bra att fortsätta veckans tidigare arbete genom ännu ett dressyrpass, ville befästa den goda känslan som jag haft! Faktum är att hon nog aldrig kännts så bra så många dagar i rad tidigare (nu har jag visserligen enbart ridit henne så många dagar i rad i ett fåtal veckor hitintills). Torsdagens pass satt nog dock kvar lite i kroppen, var inte riktigt samma fina känsla från början av passet utan snarare lite "träningsvärkaktigt". Jobbade ändå på målmedvetet efter mitt upplägg, lugnt och metodiskt och var nöjd med resultatet när jag hoppade av! 

Idag fick det bli vila för både mig och Wadesch (nåja, jag har jobbat men W har tagit det lugnt!). =)

I morgon blir det mer häst igen då jag ska hålla en lektion samt rida ett par hästar! Härligt!


Bjuder på en favorit i repris tagen av Krister Larsson.


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0