Analysera mera?

Någonting som jag tror kännertecknar de allra flesta dressyrryttare, säkerligen även en del hoppryttare samt ryttare i andra dicipliner, är att vi är helt makalösa på att analysera! På gott och ont! Själv analyserar jag vartenda ridpass (som ni kanske märker här i bloggen, borde nog minska ner på alla analyserande inlägg då det lätt blir lite enformigt). Jag analyserar vad som fungerat bra, vad som fungerat mindre bra och kommer fram till slutsatser vad vi bör jobba med just för stunden och vad som borde fungera bättre på sikt. Detta analyserande leder till olika slutsatser vid olika tillfällen även om vissa slutsater återkommer eller stannar kvar. Det är givetvis bra att utvärdera varje pass så att man kan bli bättre! Men ibland funderar jag hit och dit tills jag blir galen! Haha, nej då riktigt så illa är det inte men det blir ofta mycket funderande på hur vi ska bli bättre och bättre. Där är det såklart bra att ha en tränare som kommer in i bilden och om det blir en fortsättning kommer det garanterat bli mer av den varan om vi får plats på träningarna!

Hur som helst, känns som att någon spänning (hos W) försvann på tävlingen (kanske att vi lämnade kvar den på banan?) för W har kännts riktigt fin den här veckan! Till och med idag när vi var ute och joggade i skogen så låg hon jättefint i handen och jobbade på bra, något som brukar vara lite svårt att få till i skogen där alla troll finns (som bara W ser...). Kul!

Kanske att en del av er undrar vilken min och Ws "relation" ser ut för tillfället men måste tyvärr avvakta ett tag till innan jag vet hur det blir. Får helt enkelt återkomma i frågan!

Tillbaka till anayserandet: Hur är ni? Analyserar ni hit och dit eller tar ni det mer som det kommer? Vilka positiva/negativa konsekvenser ser ni?

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0