Gårdagens Ninaträning

Träningen igår gick riktigt bra! Fick bra hjälp och Wadesch skötte sig strålande! Jobbade mest på grunderna: formen, tempot, takten. Nina är också väldigt noga med sitsen, hur bra det än känns finns det alltid något som man kan göra bättre! Det är bra tycker jag, vill ju bli bättre och då måste det ställas krav! Red även lite öppnor och förvänd galopp. Det känns så kul att tiden och träningen som man lägger ner ger resultat! Nu är det ju visserligen inte bara jag som tränar henne, ägarinnan Tin gör även hon ett bra jobb! Men det är så kul när man känner att det går framåt och det kommenterade även Nina igår, att hon tyckte att det var stor skillnad på henne. Alltid skönt att få det bekräftat! Wadesch känns bättre i formen, mer avslappnad, betydligt starkare och det är ju grunderna som bygger inför framtiden!

Fick också kommentaren att Wadesch nu var fullt uppvisningsbar. Det var kul att höra så kanske att jag till slut anmäler till en (eller två) tävlingar! Självklart måste det passa in i hennes hopptävlingskalender men det verkar redan som att det finns någon helg som passar... Ska bara göra slag i saken...

Det ska bli så himla spännande att se hur Wadesch utvecklas! Tror på henne! Kanske jag ska lägga ett bud som ägarinnan inte kan motstå??? ; )

(Ska försöka att ragga upp någon som kan ta lite bilder på oss, vore kul att kunna visa er! Kanske borde åka och hämta de bilderna som redan är tagna också... Återkommer...)

Kommentarer
Postat av: Jennie <3

Skoj att det går så bra! Men åh vad jag vill se bilder...:)!!!

Kram

2011-04-21 @ 19:54:13
URL: http://jennieleee.blogg.se/
Postat av: Marit

Vad roligt att det går framåt!:) Är jättenyfiken på kort och film på er! Glad påsk!!

2011-04-22 @ 16:41:14
Postat av: vicky

klart du ska lägga ett bud!

2011-04-24 @ 08:13:48
Postat av: Anonym

Hej! 18 blir lite svårt för då får jag åka hem från jobbet, till stallet, till mora igen och till stallet igen =( Direkt efter 15 skulle passa utmärkt någon dag =)

2011-05-02 @ 21:08:25
URL: http://supersus.blogg.se/
Postat av: Susanna

Ja men då får vi fixa det senare ändå. Imorn kan jag dock inte för jag ska hämta hö.

2011-05-03 @ 19:42:54
URL: http://supersus.blogg.se/
Postat av: Susanna

Hojta till nästa gång du ska rida W ute så ser vi om jag kan komma.



Bloppis på min blogg nu =)

2011-05-07 @ 22:02:54
URL: http://supersus.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0