Genrepet...

... inför dagens Ninaträning gick riktigt bra! Igår red jag då ett pass på Wadesch och hon kändes så himla trevlig! Hoppas att det håller i sig tills idag! Faktiskt så brukar jag alltid försöka lägga upp träningen så att hästen jag rider, förhoppningsvis, är som bäst när det är träningsdags för tränare (likaså inför tävling givetvis). Jag vill få ut så mycket som möjligt när jag rider för tränare och då vill jag såklart att hästen ska vara så bra som den kan vara för dagen så att träningspasset leder framåt. Visst lär man sig saker även om hästen inte är på topp, men att träna för tränare med en häst med exempelvis träningsvärk, stel eller/och överladdad efter vila är någonting som jag undviker om jag kan. Sen behöver såklart inte träningen gå som på räls för det, som sagt man lär sig även när det tar emot men ni kanske förstår vad jag menar??

På grund av ovan nämnda anledning fokuserade jag på ett lättare mjukgörande pass med Wadesch igår. Vilket då gick bra! Hade kanske kunnat jobba lite mer med galoppen men jag ville inte sitta och nöta inför dagens träning då hon ändå kändes fin! Håll tummarna att det håller i sig idag!

Tänkte på en sak igår när jag red och det var att jag alltid har samma upplägg under ett träningspass. Tänkte att jag skulle dela med mig av mitt upplägg lite senare!

Hoppas att solen skiner på er idag!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0