Ridning OCH annan träning...

Häromdagen fick jag förfrågan om jag ville rida ut på Wadesch (W) i sällskap med hennes ägarinna, tillika Rerras ägarinna (om ni kommer ihåg att jag red en Rerra tidigare? Många hästar att hålla reda på i den här bloggen). Självklart ville jag det! Upp i hoppsadeln och ut i skogen bar det! Lite hej och lite hå pågrund av skyggning för än det ena, än det andra. Hehe två tittiga hästar tillsammans ute - kan det bli annat? Hur som helst var det väldigt kul att rida ut i skogen med sällskap, alltid trevligt att snacka lite! Hade lite svårt att räta ut benen efter passet bara, mina knän är gjorda för dressyrsadel. =)

Efter detta pass har veckan varit lugn. I vilket fall om man ser till ridning/träningsbiten. Tänk jag som har varit van att rida i princip varje dag sedan jag var kanske 14 år (om man bortser från hästarnas viloperioder samt någon kortare hästlös period, som dock inte blev helt hästlös men jaja). Det gör att det nu vissa dagar kliar lite i kroppen så en annan träningsform som jag börjat lite smått med är att löpa. Det är ett väldigt bra komplement till ridningen måste jag säga och det är även väldigt praktiskt om man har småbarn, bara att snöra på sig skorna och bege sig ut. Behöver inte vara så tidskrävande. Nu vill jag absolut inte ge sken av att jag joggar varje dag men varje vecka försöker jag få till minst ett pass, gärna flera. Det är så skönt att komma ut i skogen lite och sedan en minst lika härlig känsla efteråt! 

Hur är det med er? Tränar ni någonting annat än ridning? Varför/varför inte? =)  

  

Kommentarer
Postat av: vicky

Ohja lite sovrumsgolf emellanåt!

2010-09-30 @ 16:33:57
Postat av: Marit

Håller med angående att rida i hoppsadel:)



Duktig du är som även kommit igång med löpningen, skulle oxå behöva det men jag hinner inte... Jo man hinner alltid, men nån gång måste man väl få ta det lite lugnt oxå?! Fast som sagt en gång i veckan vore ju bra... Kram kram

2010-09-30 @ 23:34:08
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se
Postat av: Jessica

Vicky: Hehe, sovrumsgolf lät ju inte helt fel, jag kanske ska satsa på det istället! ; )



Marit: Hehe, vi är verkligen dressyrnördar ut i tåspetsarna! =) Du har ju två hästar så tror nog att du är ganska bra tränad som det är! Det är skillnad mot mig nuförtiden, hua... Fast det är visserligen ganska skönt att komma ut i spåret också! =) Kram!

2010-10-06 @ 18:14:03
Postat av: Emma

Jag kommer minsann ihåg när du & Totte var med på våra hoppträningar! Då var ni ju rena rama hoppekipaget. ;)



Kramis



2010-10-07 @ 21:35:22
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0