Två pass...

Nu ligger jag efter här med uppdateringar! Får försöka att komma ikapp lite! ; )

Börjar med att berätta om torsdagen då jag fick pussa på goa Mirre igen! Det första jag gjorde när jag kom till stallet var att ta in hästarna, det var grymt mycket knott ute vilket hästarna såklart tyckte var väldigt irriterande! Mirre fick gå in i boxen och vila en liten stund medan jag fixade med maten. Sedan var det dags att putsa på honom. Tror att jag hade kunnat stå där hur länge som helst! Han bara stod och njöt medan jag borstade, trasslade upp manen, pillade knottskorvar och kratsade hovar. Till slut insåg jag dock att om jag ville ut och rida medan det var någorlunda ljust ute var det nog bäst att sätta fart! Sadlade och tränsade och vi begav oss iväg. Gula löv på träden, bra underlag och en härlig häst... Skrittade på lång tygel bra länge innan jag kortade upp tyglarna. Fick bra ordning på skritten så jag började trava. Neeeej, tänkte jag! Mirre kändes inte 100% i traven, fortsatte ändå ytterligare några steg för att se om han värmde ur, tyvärr gjorde han inte det. Vände hemåt och åter skritt på lång tygel, nu på en väldigt pigg häst! Avslutade stallpasset med mockning, spånpåfyllning och kvällsfodring... Men passet blev inte riktigt så kul som jag hade tänkt mig... Hoppas verkligen att det inte är något tok  med honom nu! Pratade med den som skulle rida honom dagen efter och vi kom överens om att även hon skulle känna på honom nästa dag för att se vad hon tyckte. Hon kände dock inget tokigt men magkänslan känns ändå lite sådär, tror att jag känner honom rätt väl vid det här laget... Men jag hoppas såklart på det bästa, får se vad det blir för uppföljning på detta!



Idag var det åter dags att sitta på W. Får kalla henne det för jag kommer tyvärr inte ihåg vad hon heter! *skäms* Det är i alla fall stoet som jag ridit ett par gånger tidigare som jag pratar om... Sist jag red henne uppdaterade jag inget här men det gick i vilket fall bra men det blev ett ganska lugnt pass då. Idag körde vi inte heller något monsterpass men det blev ett lite längre pass med lite mer arbete än förra gången. Hon var minst sagt på tårna idag! Hon verkade superladdad redan innan jag kommit upp i sadeln och när jag väl satt däruppe var hon spänd som en fjäder! Får emellanåt lite Reginakänsla på henne (Regina är en häst jag ridit tidigare, kolla i arkivet från förra året om ni vill veta mer) även om W´s känslighet och pigghet lättare kan vändas till det positiva samt att hon jobbar skapligt bra även då hon är spänd (vilket Regina inte gjorde). Hur som helst tror jag att jag har stor nytta av att jag ridit Regina, jag har nog blivit mera känslig och lyhörd under min tid med henne. Sista delen av passet idag kändes W väldigt bra! Å, vad jag gillar den här hästen! Det känns som att jag passar bra ihop med henne! Jag vet inte riktigt hur det ser ut ifrån backen men det känns som att jag har mycket lättare att sitta bra på henne och emellanåt får jag en riktigt bra känsla på henne! Jättekul! 


W


Förra gången fick Tyra följa med till stallet (och hennes mormor). =) Det första hon gjorde när jag höll henne bredvid hästen när vi skulle knäppa kort var att först klappa ett par gånger på mulen och sedan tog hon ett stadigt tag i grimman!


W idag.

Ha en fortsatt trevlig helg på er!


Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt att se att Tyra är på gång!=) Hoppas allt är bra med Mirre - gott att du följer upp!

2010-09-25 @ 22:20:57
URL: http://lillymia.blogg.se/
Postat av: vicky

Oj glömde svara! Har inga snygga ridbyxor kvar men åker gärna till borlänge nån dag!

2010-09-27 @ 21:29:43
Postat av: Susanna

Tråkigt med Mirre =( Men kul med den andra =) Ja nu är det bara att träna på som vanligt. Väldigt skönt att veta, även om jag aldrig trodde att det var något allvarligt så är det skönt att veta att man kan rida som vanligt utan att vara rädd att hästen inte får tillräckligt med luft tex.

2010-09-28 @ 19:50:18
URL: http://supersus.blogg.se/
Postat av: Jessica

Maria: Hehe, försöker jobba lite lagom på att ett visst hästintresse ska infinna sig! =) Å, jag hoppas verkligen också att det blir bra med Mirre. Får följa upp längre fram, har i vilket fall pratat med H nu.



Vicky: Då får vi satsa på det! =)



Susanna: Hehe, läste på din blogg att det enda problemet med luft du verkar ha nu är den som finns under hovarna! =D

2010-09-30 @ 00:08:28

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0