Ännu en fin häst!

En sak är säker. Om jag och Helge kommer fortsätta att träna tillsammans kommer vi båda att bli grymt vältränade!! Vi är båda ganska möra efter varje pass kan jag säga. Nästa gång ska jag nog faktiskt korta ner passet lite, annars kommer han snart att vända och springa bort när han ser mig, haha!

Red honom idag och tycker att det känns tydligt nu att träningen går framåt! Vi båda orkar mer, det kommer fler och fler steg som känns riktigt bra, överlag känns han stadigare och bättre i formen, i galoppen märks nog framstegen tydligast. Men, emellanåt, när det kommer lite motsträvighet eller ostadighet ser det nog inte riktigt lika bra ut. När jag "tappar" honom när han inte riktigt orkar känner jag mig som en liten trasdocka däruppe! När han kommer i obalans kommer jag definitivt också i obalans x100. Men som sagt, det går framåt så de där "hejochhå"-stunderna under passet bjuder jag på! =)

Jag nämnde ju tidigare att Helge har en tuff historia bakom sig. Glömde att länka tidigare men här kommer nu länkar till"Historien om Helge".

Del 1
Del 2
Del 3
Del 4

Det kommer säkerligen bilder senare från dagens pass men bjuder på en bild från förra passet (tror jag det var).


Vilka fina hästar jag får rida! Underbart!


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0