Till slut kom jag igång igen...

I förra inlägget "skröt" jag minsann att jag även var ute och joggade och hade mig. Hm, resten av den veckan blev det dock inte ett endaste löpsteg eller en endaste ridtur... Den här veckan har det däremot hänt lite mer! I måndags (varför är det alltid måndagar som man tänker "nu jävlar anamma ska det bli ordning på torpet"?) blev det en löprunda och igår blev det ett ridpass. Denna gång var det Wadesch som trimmades. Eller var det jag som trimmades, minns inte riktigt... Passet gick ganska bra tycker jag. Det tar alltid cirka en kvart innan hon spänner av och börja jobba men efter framridningen kändes hon mer ridbar. Jobbade mycket övergångar samt lite skänkelvikningar efter långsidan. Gick skapligt, vill få henne att lyssna på hjälperna och jag tycker att det tar sig! Försökte att sitta ner större delen av passet och det funkade ok. Det var dock först på slutet när jag började rida lätt och tryckte på henne mer framåt som poletten helt ramlade ner. Hon blev väldigt stadig och fin i formen, lyssnade bra, klev på bra och kändes mjuk och fin (red några sidvärts igen och hon flöt på väldigt fint). Helt enkelt ett bra avslut på passet! Ska komma ihåg det till nästa gång att jag ska rida på lite mer framåt även när jag sitter ner på henne. I början gäller dock lite det motsatta, då måste man lugna henne lite och få henne att ta förhållningarna... Det är mycket att tänka på under ett dressyrpass men det känns i alla fall som att jag har lite känsla kvar, även om jag kanske hade behövt lite hjälp från backen ibland samt lite peppning... Får se om det blir någon träning framöver, vore kul!

Har inga nya bilder att bjuda på, får ta med en fotograf någon gång så att ni får se henne "in action".

Ha det gott nu alla hästmänniskor! =)

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0