Egen häst???

Går era veckor lika fort som mina? Mina går så snabbt att jag knappt hinner med!

Jag blir bara mer och mer sugen på att köpa egen häst. Tyvärr tror jag inte att jag skulle ha tid med det riktigt än, men inom en överskådlig framtid kanske, vem vet??? Frågan är om tiden kommer försvinna ännu fortare när det ska börja jobbas, när det ska hämtas/lämnas från dagis osv... Men kanske att det blir lite lättare att ha Tyra med sig på äventyr när hon blivit lite äldre. Bara att vänta och se! =)

Det är tur att jag för tillfället får en del av min hästabstinens stillad på annat håll. I söndags red jag åter W, som jag tycker väldigt mycket om att rida. Ett dressyrpass i ridhuset avverkades och jag tycker att det gick riktigt bra! Det går helt klart framåt! Ska dock inte ta åt mig hela äran för framstegen, hennes ägare tränar också på bra med henne! Tror att det kan vara bra att varva hoppryttare/hoppträningar med dressyrryttare/dressyrträningar. Visst kanske det blir lite olika ridning men då slipper man fastna i gamla spår samt att det blir en mer allsidig träning! Säkert bra för hästens motivation också! Fick erbjudan att vara med på träning för tränare på W i morgon men fick tyvärr lov att tacka nej denna gång. Är sugen som bara den men det är annat som hindrar vid just detta tillfälle. Hoppas på nytt tillfälle längre fram!

På torsdag är det ridning igen, denna gång blir det på Reggie. Hennes matte kommer agera barnvakt så Tyra får följa med till stallet denna dag. Det ska bli kul!

Bjuder på några bilder på mig och Regina. Tänk att det är två år sedan vi var med på den där fototräffen... Saknar Regina lite... Hon var speciell och vi hade våra duster men vi hade även ridpass när allt kändes superbra! Hon gick även från att vara en häst som var något svårhanterad till att vara otroligt snäll att hålla på med! En riktigt mysig häst (förutom på uteritterna)... =)












Samtliga bilder är tagna av Stina Ahlenius.


Kommentarer
Postat av: vicky

Det går att ha egen häst, det tar inte så mycket tid men man kanske får sänka kraven lite.....................man kommer inte till OS iaf!

2010-10-12 @ 22:18:19
Postat av: Maria

Kul att du ska rida reggie! Jag har värmt upp henne idag:)

2010-10-13 @ 20:00:58
URL: http://lillymia.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag lider själv av sån hästabstinens nu att jag googlar på hästbloggar... och klickade in mig på din :) fina bilder! och vilka vackra ögon den hästen har!

2010-10-14 @ 23:51:55
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com
Postat av: Jessica

Vicky: Men jag vill ju till OS!! ; ) Mmm, får se hur det blir... Kom på att det kostar lite pengar också men det ska nog gå att fixa på något sätt... =) Dressyrlag igen 2012 kanske?



Maria: Du hade gjort ett bra jobb. Hon kändes fin! =)



Malin: Tack! Kul att du lämnade ett avtryck när du kikade in här! Välkommen åter! =)

2010-10-15 @ 11:02:07

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0