Träning!

Igår fick jag förfrågan om jag ville vara med på träning med Wadesch för Annica Norén. Det ville jag! Ni som följt denna blogg vet att det nu var väldigt längesedan som jag red för tränare och därmed var det även extra välbehövligt att få lite tips från backen. Några olater har jag och dem blev jag uppmärksammad på, måste exempelvis tänka på att ha fram högerhanden så att jag inte kortar den sidan för mycket. Likaså måste jag tänka på att ha en mer stilla skänkel i vissa lägen. Saker som jag är väl medveten om men ack så svårt det kan vara ibland att arbeta bort olater! Kände själv ibland hur den där högerhanden fick som ett eget liv, haha! Fick även en bra check på hur jag ska ha W i formen. Överlag tyckte jag att passet gick skapligt. Tyckte dock själv att jag kanske var lite spänd från början och W, känslig som hon är, känner sådant direkt! Var så längesedan jag red för tränare att jag nog var lite pirrig och förväntansfull. Vill ju göra bra ifrån mig, speciellt med tanke på det förtroende som jag har fått genom att få rida någon annans fina häst. Tur att ägarinnan var med och stöttade! Men vi jobbade på både jag och W och förhoppningsvis kom vi ännu en bit till i rätt riktning. Idag har jag lite känning i mage och rygg så personligen fick jag nog också ganska bra träning!

Nu ska jag försöka att få till det så att jag kan vara med på någon träning för Göran Liljestam framöver. Han har varit min tränare i många år och hjälpt mig enormt mycket! Jag jobbade även hos honom i ca. 5 månader en gång i tiden. På de månaderna gick jag och min dåvarande häst Totte från att ha tävlat medelsvår några gånger till att tävla St Georg med bra resultat! Trodde nog aldrig innan att jag skulle få sitta och träna på piruetter, seriebyten och saxslutor. Så småningom lades även piaff och passage till på träningslistan. Shit vad kul det hade varit att komma dit igen, kanske det blir med W, vem vet? =)


Kommentarer
Postat av: Emma

Roligt med träning! :) Känner att jag skulle behöva få mig ett pass också med Amirette. Det är så lätt att dra på sig olater när ingen tittar på. ;)



Kram kram



2010-10-28 @ 20:48:06
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: vicky

Vill du komma på tjejfest den 6 nov?

2010-10-29 @ 18:49:20
Postat av: Susanna

Hade lite tråkigt och fixade ihop en header till dig =)

2010-10-29 @ 23:29:28
URL: http://supersus.blogg.se/
Postat av: Susanna

Ja gärna! Det är så trist när det känns såhär =(

2010-10-30 @ 19:28:23
URL: http://supersus.blogg.se/
Postat av: Marit

Roligt att du äntligen fick träna lite! Hoppas det blir oftare nu! :)

Snygg header! Kram

2010-10-31 @ 23:14:15
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se
Postat av: Jessica

Emma: Är Amirette ok nu? Vad skönt isf! Ja, det är i princip ett måste att ha en tränare med jämna mellanrum om man ska lyckas få bort olater, någon behöver verkligen stå och tjata på en! =) Känner du till några bra tränare där? Kram



Vicky: Vet att jag har tackat ja men vi får se hur det blir. Hör av mig till dig i veckan! Kram



Susanna: Hoppas på bättring nu snart! Kram



Marit: Det var riktigt roligt! Och välbehövligt. Nu fick jag blodad tand... Ja, visst är den! Snälla Susanna har gjort den till mig! Kram

2010-11-01 @ 20:01:51

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0